خرس زخمی در نوشهر

به گزارش رکنا ، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر  گفت که محیط‌بانان پس از گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس زخمی ،‌ بلافاصله به ارتفاعات جنگلی روستاهای منجیر و کیکو بخش کجور اعزام شدند.

کامبیز محسن سلطانی افزود: محیط‌بانان پس از چندین ساعت جست و جو خرس زخمی را در منطقه جنگلی کجور پیدا کردند.

وی ادامه داد: محیط‌بانان حوالی ساعت ۱۸ امروز با هماهنگی فرمانده یگان حفاظت و دامپزشکی استان پس از تزریق داروی بیهوشی خرس زخمی را که از ناحیه پا بشدت جراحت برداشته بود را به منطقه پایین دست انتقال دادند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گفت که این حیوان زخمی با هماهنگی دامپزشکی استان برای مداوا به ساری مرکز استان منتقل شد.

سلطانی سن خرس زخمی را سه سال عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی های اولیه از سوی محیط بانان و دامپزشک بر روی خرس زخمی احتمالا به علت افتادن در تله شکارچیان زخمی شد، زیرا هیچ آثاری از تیراندازی در اندامش مشاهده نشد.

فروردین ماه امسال نیز یک قلاده خرس در روستای ناصر آباد بخش ییلاقی کجور که در تله گیر کرده بود با تلاش ماموران محیط زیست آزادسازی در زیستگاه طبیعی رهاسازی شد.

براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست بهای آسیب و شکار هر قلاده خرس قهوه ای از لحاظ مطالبه ضرر و زیان ۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.

بخش کجور با جمعیتی دستکم ۱۲ هزار نفر درقالب ۶۴ روستا و ۲ شهر در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

شهرستان نوشهر با داشتن حدود ۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول ، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 634908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟