برف و باران تا سه روز آینده مهمان کردستان است

به گزارش رکنا، علی پناهی با اشاره به اینکه بارش ها در این استان از دیروز آغاز شده است، اظهار داشت: بیشترین فعالیت این سامانه شامگاه گذشته و بامداد امروز بود اما در روز یکشنبه (پس فردا) در بیشتر نقاط استان بارش‌ها قابل ملاحظه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، بارش باران و برف و احتمال رعد و برق (در نیمه غربی استان) و در گردنه‌ها بارش برف و کولاک همراه خواهد شد.

پناهی افزود: همچنین امروز و فردا میزان بارش‌ها در شهرستان‌های شمالی و غربی استان (سقز، زرینه، بیجار، هزارکانیان، دیواندره، مریوان، سرو آباد و بانه) قابل ملاحظه بوده و پیش بینی می‌شود بارش‌ها در این مناطق بصورت برف و باران (عمدتا برف) باشد.

وی یادآور شد: در روز یکشنبه عمده‌ی بارش‌ها در نیمه جنوبی و شرقی استان (شهرستان‌های سنندج، کامیاران، قروه، مریوان و بیجار) روی خواهد داد و منجر به ایجاد آبگرفتگی معابر می‌شود.

پناهی با بیان اینکه بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه گل‌تپه با ۶۰ میلیمتر بود گفت: پس آن بیشترین آب حاصل از برف در سقز با ۵۷ میلیمتر، بانه و مریوان هر کدام ۴۸ میلیمتر به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: همچنین بیشترین ارتفاع ثبت شده برف در ایستگاه‌های هواشناسی سقز ۴۳ سانتی متر، گل‌تپه ۳۶ سانتی متر، زرینه ۱۰ سانتی‌متر، دیواندره هشت و هزار کامران ۶ سانتی متر بوده است.

پناهی با اشاره به اینکه هواشناسی میران ارتفاع برف را بر اساس آیتم‌های موجود در ایستگاه‌ها اعلام می‌کند، افزود: طبق اطلاعات رسیده در برخی مناطق برف گیر و مرتفع استان این ارتفاع حدود ۲ برابر رقم های اعلام شده، است.

طبق اعلام اداره کا راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان، به علت تداوم بارش برف تردد وسایل نقلیه در برخی محورهای ارتباطی این استان از جمله گردنه‌های برفگیر و مناطق کوهستانی تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

محورهایی که به علت تداوم بارش برف از عصر دیروز تاکنون با اختلال تردد مواجه اند شامل دیواندره - سقز، سقز - بانه، سقز - مریوان، سقز - بوکان، سروآباد - هورامان - پاوه است.

وی اضافه کرد: همچنین در محورهای منتهی به شهرستان‌های بیجار و مریوان، سنندج - دیواندره، سنندج - همدان و سنندج به کامیاران نیز بارش برف پراکنده داریم.

به علت تداوم بارش برف، شب گذشته تردد تریلرهای کشنده از سوی پلیس راه در محور سقز - دیواندره و سقز - بانه ممنوع اعلام شد که این محدودیت همچنان ادامه دارد. /ایرنا   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟