فقط 7 درصد از مهد کودک‌ها در اختیار بهزیستی است

به گزارش رکنا، احمد حسین فلاحی؛ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش اظهار کرد: مهدکودک ها ابعاد مختلفی دارند و تربیت کودک جزو وظایف آموزش و پرورش است.

وی افزود: وضعیت مهدهای کودک باید قطعی شود و یک وحدت از مدیریت را شاهد باشیم از زمان تولد تا ورود به دبستان، دوره‌های مهم تربیت و شکلگیری شخصیت کودک است و در حال حاضر مهدکودک ها وضعیت قابل قبولی ندارند، بخشی از آنها تحت پوشش بهزیستی و بخشی نیز تحت پوشش سازمان‌های دیگر هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسئولان آموزش و پرورش و بهزیستی برگزار شد در رابطه با این موضوع صحبت شد، بهزیستی می‌گوید 7 درصد مهدهای کودک در اختیار اوست و 93 درصد خارج از اختیار آنهاست که در حیطه آموزش و پرورش، واحدهای شخصی و ادارات سازمانی است هم‌اکنون بیشتر بخش‌ها برای خود مهدکودک ایجاد کرده‌اند.

حسین فلاحی ادامه داد: متولی اصلی مهدهای کودک، آموزش و پرورش است؛ مهدکودک صرفاً مراکز خدماتی نیست بلکه مراکز آموزشی و پرورشی هستند.

وی بیان کرد: این موضوع مجدداً در کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد تا مدیریت مهدهای کودک در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و باید ببینیم این وزارتخانه چه تدابیری در این باره اتخاذ کرده است. /تسنیم   آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632846 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟