کرونا در دورهمی‌ها در حال جولان دادن است

به گزارش رکنا، دکتر نادر توکلی درباره ارزیابی روند اجرای محدودیت‌های کرونایی در استان تهران، گفت: تاکنون روند مناسبی طی شده است، اما در ساعات صبح همچنان مشکلاتی وجود دارد؛ اما از بعد از ظهر به بعد محدودیت‌ها به خوبی اعمال می‌شود. در صورت ادامه دار شدن این روند قطعا توفیقات بیشتری به دست خواهیم آورد.

وی افزود: همین که مشاغل و کسب و کارهای غیرضروری تعطیل شدند و محدودیت‌های تردد شبانه نیز اعمال شده است و آنچه در تهران رصد می‌کنیم، شرایط خوب اعمال محدودیت‌ها است. البته فراموش نکنیم بخش عمده دستیابی به اهدافمان در کاهش آمار بیماری به همراهی مردم در محافل خصوصی و جمع‌های کوچک‌تر بازمی گردد.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران، با اشاره به شلوغی وسایل نقلیه عمومی بویژه همزمان با ساعت تعطیلی کارمندان، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در جهان که با کشور ما هم مطابقت دارد، بیشترین موضوع تاثیرگذار در آمار، تجمعات کوچک خصوصی است. البته مابقی عوامل هم موثر هستند اما اگر بخواهیم ترددها به شکل کامل کنترل شوند باید محدودیت‌های سخت‌تری اعمال کرد که این موضوع هم تبعات اقتصادی خود را دارد. درکل به نظر می‌رسد محدودیت‌های جدید روند مثبتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع شناور شدن ساعات کاری کارمندان پیشنهاد بسیار خوبی در جهت کنترل شلوغی وسایل نقلیه عمومی و ترددها است، اظهار کرد: زمانی که مرحله به مرحله افراد در محل کار حاضر شوند، به کنترل تردد کمک می‌کند. اکنون در رفت و آمد صبحگاهی تغییری ایجاد نشده زیرا کسبه و بازاری‌ها که مشاغلشان تعطیل شده عموما ساعت ۹ یا ۱۰ صبح مغازه‌ها را باز می‌کردند که اکنون هم تعطیل هستند؛ بنابراین تغییری در لود ترافیک صبحگاهی نداشتیم و شناور کردن ساعت کار تا حدی شرایط را بهتر می‌کند.

وی درخصوص طرح محله محور مقابله با کرونا، بیان کرد: فرایندهای اجرایی طرح در استان تهران به تازگی آغاز شده است. البته پیش از این در مناطق تحت پوشش دانشگاه ایران تاحدودی اجرا شده بود و به نظر می‌رسد طرح بسیار کمک کننده است. این طرح شامل شامل سه بخش نظارتی، حمایتی و مراقبتی است که بخش حمایتی از همه مهم‌تر است تا پس از بیماریابی بتوانیم بیمار را تحت رسیدگی و حمایت قرار دهیم و فرایند قرنطینه و جداسازی او را آغاز کنیم.

توکلی با بیان اینکه در استان تهران ۱۰۵ بیمارستان در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا هستند، افزود: خوشبختانه در این یک هفته که از آغاز محدودیت‌ها می‌گذرد، روند مراجعه به بیمارستان‌ها افزایشی نبوده و تقریبا روند ثابتی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به سرد شدن هوا روند ابتلا به ویروس آنفلوآنزا آغاز شده است یا خیر؟ گفت: تاحدی می‌توان میان کرونا و آنفلوآنزا تفاوت قائل شد؛ چون علائم انفلوانزا شروع حادتری دارد که این موضوع برخلاف آغاز بیماری کرونا است. نگرانی فعلی ما همزمان شدن بروز آنفلوآنزا و کرونا است. در هر حال همچنان خواهش ما از مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا به موازات محدودیت‌ها بتوانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم. /ایسنا  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 632783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟