کاهش 99 درصدی 7میلیون گردشگر در هنک کنگ چین

گردشگری / به گزارش رکنا، نقل از رویترز، قایق داکلینگ (Dukling) که در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است، زمانی متعلق به ماهیگیری بود که به همراه خانواده‌اش در نزدیکی بندر زندگی می‌کرد، اما از اوایل دهه ۸۰ میلادی، از این قایق زیبا برای برگزاری تورهای بندری استفاده می‌شود و اپراتور فعلی قایق از سال ۲۰۱۴ این مسئولیت را بر عهده گرفته است.

این قایق گردشگری ۱۲ کارمند دارد و مشتریانش عمدتا گردشگران خارجی بودند که دلشان می‌خواست چشم‌انداز تماشایی و پرزرق و برق آسمانخراش‌های هنک‌کنگ را از زاویه‌ای متفاوت ببینند.

اما حالا که ۱۰ ماه می‌گذرد که تمامی مرزها به روی افرادی که مقیم هنک‌کنگ نیستند بسته شده است، مدیر توسعه کسب‌و‌کار داکلینگ، شارلوت لی، معتقد است متقاضیان خارجی عملا دیگر ناپدید شده‌اند! او در حالی که داخل این قایق چوبیِ قدیمی نشسته بود، گفت: «این بیماری تاثیر زیادی بر روی تمام جهان گذاشته است و هنک‌کنگ هم واقعا به تجارت و گردشگری وابسته است.»

میزان گردشگران ورودی به هنک‌کنگ، از ماه فوریه به بعد هر ماه ۹۶ تا ۹۹ درصد کاهش پیدا کرده است. هنک‌کنگ در دوران اوجش ماهانه میزبان ۷ میلیون بازدیدکننده و گردشگر از سرتاسر دنیا بود.

اما خانم لی هنوز هم حدود یک‌سوم از کسب‌و‌کارش را با ارائه تورهایش به زبان کانتونی (و نه انگلیسی) و تغییر مسیر به مکان‌های دورتر از ساحل هنگ‌کنگ حفظ کرده است. همین تغییرات باعث شده مردم محلی بیشتر به این تورها جذب شوند و به این ترتیب شعله نیمه‌خاموش گردشگری شهر کمی جان گرفته است.

قایق‌های جانک که نوعی قایق سنتی چینی هستند در گذشته برای ماهیگیری و حمل و نقل استفاده می‌شدند، اما امروزه بخش گردشگری تعداد زیادی از این قایق‌ها را آماده کرده است تا در بندر ویکتوریا خدمات‌رسانی کنند. البته گفتنی است که به جز داکلینگ، سایر قایق‌هایی که در این منطقه وجود دارند قدیمی نیستند و صرفا از روی مدل‌های قدیمی ساخته شده‌اند.

خانم لی می‌گوید: «تک‌تک تکه‌چوب‌ها و تمام وسایل و اثاثیه‌ای که در این قایق می‌بینید، تاریخی شنیدنی و جالب در پشت خود دارند. این قایق نماد بی‌نظیری برای هنک‌کنگ به شمار می‌رود.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 631863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟