بخش عمده مدیریت بحران در دنیا در دست مردم است

به گزارش رکنا، نشست خبری جشنواره شهر آماده صبح امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در ابتدای این نشست گفت: مدیریت شهری در دوره جدید به دنبال تغییر ریل است تا بتواند به خواسته‌های مردم توجه بیشتری داشته باشد و در قالب ارتباط چند سویه میان سیاست گذاران، سرمایه داران و تصمیم گیران، تصمیماتی مورد حمایت شهروندان را بگیرد. چراکه در بحران کرونا بزرگترین غائب تصمیم گیری مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه تصمیمات در برخی کشورها منجر به کنترل شیوع و مرگ و میر شده اما در کشور ما شاید به دلیل غایب بودن جامعه مدنی هنوز در مهار کرونا موفق نبودیم، گفت: در شهرداری تهران سعی کردیم این فاصله برداشته شود اما همه تصمیم ها در این زمینه تنها به عهده شهرداری نیست اما سعی شده در قالب این جشنواره نظرات و ایده ها را بگیریم تا پنجره های جدیدی در مقابل سیاست گذاران و شهروندان باز شود.

محمدی گفت: ما سعی کردیم با آینده نگری درباره شهر آماده و با توجه به سیستم های مبارزه با زلزله و کنترل سیلاب برای آینده تلاش کنیم، تا امیدی به آینده در آن نهفته باشد.

رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، با اشاره به اینکه ما هر ساله با یک بحران جدی مواجهیم و هر ۶ سال یکبار یک زلزله بزرگ، سیل مخرب و طوفان داشته ایم و نیازمند آمادگی بیشتری هستیم و بدون حضور مردم ما به نتیجه نمی رسیم، افزود: در دنیا هم بخش اعظم مدیریت بحران با مردم است، و مردم باید نقش محوری داشته باشند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران نیز در این نشست با بیان اینکه، در دنیا بخش اعظم مدیریت بحران در دست مردم است، گفت: مردم باید به نحوی آموزش ببینند که در امدادرسانی نقش محوری داشته باشند اما ما با این مساله فاصله داریم و مدیران اقداماتی را انجام می دهند که فاصله زیادی با شرایط دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره دیدگاه های مردمی را نشان می دهد، از عمق فجایعی که در حال اتفاق است سخن خواهد گفت، ابراز داشت: کرونا بحث جدی است و از بحران عادی گذشته است و مردم نقش کمی در این زمینه دارند ولی ما آنچه به عهده مردم است نیاز داریم.

کرمی محمدی ابراز داشت: این جشنواره تریبون وسیعی است که مردم حرف دلشان را بزنند.

وی افزود: در این جشنواره برای گروه های داوطلب مردمی ۱۲ هزار نفری در تهران که با سازمان مدیریت بحران هماهنگی می کنند و به دلیل همکاری های وسیعی که در آموزش انجام داده اند، جایزه ویژه ای به پاس زحماتشان در نظر گرفته ایم.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟