محدودیت‌ها  موج سوم را رد می‌کند

به گزارش رکنا، نورمحمد فردی با اشاره به اینکه دو روز از آغاز طرح جامع کرونا گذشته، اظهار کرد: طی این مدت همکاری مردم و صاحبان صنوف گروه ۲، ۳ و ۴ برای اجرای این طرح مناسب بوده و اگر به همین شکل ادامه داشته باشد، می توانیم موج سوم این بیماری را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه برای نظارت بر اجرای درست این طرح ۱۰۰ اکیپ نظارتی تشکیل شده، ادامه داد: طی دو روز گذشته بیش از ۹۰ درصد صنوفی که مشمول تعطیلی دو هفته‌ای شده‌اند، همکاری لازم را داشته‌اند و به مابقی هم تذکر داده شده است.

وی توضیح داد: در استان البرز ۱۰۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که قطعا برخی از آنها هم تن به اجرای این طرح نمی‌دهند.

فردی تاکید کرد: طی دو روز گذشته ۴۰۰۰ واحد صنفی در استان بازدید شده که از میان آنها ۷۰۰ مورد تذکر دریافت کرده اند و در صورت عدم توجه به تذکر برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: درست است که اصناف زیادی با اجرای طرح جامع مقابله با کرونا آسیب می بینند ولی اگر مردم سلامت نباشند، فعالیت اقتصادی معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه دولت مصوباتی برای حمایت از گروه‌های آسیب پذیر ابلاغ کرده، اظهار کرد: قبول داریم این مساعدت‌ها پاسخگوی آسیب وارده به مردم نیست ولی دولت هم شرایط سختی را می‌گذراند و منابع مالی واقعا محدود است.

معاون استاندار البرز در بخشی دیگر با اشاره به افزایش قیمت مرغ گفت: این مساله در حال بررسی است و استاندار دستور لازم برای تامین مرغ دولتی در مراکز عرضه را صادر کرده است.

وی افزود: کشور در وضعیت خاصی قرار دارد و امیدواریم با پشت سرگذاشتن این مشکلات وضعیت بهتر شود. /ایسنا

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 631147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟