معاون استاندار تهران: بی تدبیری وزارت جهاد باعث‌ رشد بی رویه قیمت مرغ شده است

به گزارش رکنا ، حشمت‌الله عسگری در تشریح علت رشد بی رویه قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: سیستم بازارگاه به درستی عمل نمیکند و به آن نسبتی که نهاده یارانه ای تامین می شود مرغ یارانه‌ای از مرغدار تحویل گرفته نمی شود. اشتباه هم از آنجا ناشی می‌شود که ابتدا نهاده را به مرغدار تحویل میدهند بعد دنبال آنها میدوند.

وی افزود: نکته دیگر اینکه هدف از تامین نهاده دولتی حمایت از مصرف کننده است نه تولید کننده و لذا سیستم توزیع نهاده می‌بایست تغییر کرده و متناسب با جمعیت هر استان و نه مرغداریها توزیع شود به گونه ای که هر استان اختیار داشته باشد که به مرغدارانی که به قیمت مصوب مرغ تحویل دهند همان روز نهاده در اختیار آن قرار گیرد و استانها اختیار تصمیم گیری در خصوص نهاده های خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: روش موجود باعث شده است که استانها مستقل عمل کرده و با اعمال محدودیت خروج مرغ از استان، تامین مرغ استانهای بزرگ بویژه استان تهران که فقط ۸ درصد نیازش را تولید میکند را با مشکل مواجه کنند.

وی تاکید کرد: چرا علیرغم رشد قیمتها جوجه ریزی کاهش یافته است؟ جوجه ریزی باید سرعت بگیرد و مرغدارانی که در دو دوره پیاپی کاهش جوجه ریزی دارند باید پروانه فعالیت آنها باطل گردد. عجیب است که این مباحث ساده اینچنین دردسرساز شده اند بی تردید ادامه این روند غلط به صلاح نیست و با قید فوریت باید اصلاح شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 630811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟