جزئیات فیلم تخریب یک ساختمان در میان‌جنگل فسا

به گزارش رکنا، بهنام محمدی بیان کرد: این روزها در فضای مجازی کلیپی از فردی معلول در منطقه میانجگل فسا منتشر شده و دست به دست می‌شود که در آن فرد مدعی است منزلش توسط محیط زیست تخریب شده، اما واقعیت موضوع این نیست.

او ادامه داد: ۱۶ آذرماه سال گذشته آقای محمد بردبار فرزند خدایار اقدام به تخریب و تصرف عدوانی و ساخت و ساز به میزان ۷۰ متر مربع در اراضی منابع ملی منطقه حفاظت شده میان‌جنگل شهرستان فسا می‌کند؛ بعد استعلام از ادارات محترم منابع طبیعی و بنیاد مسکن شهرستان مشخص می‌شود که اراضی مذکور جزو اراضی ملی و خارج از طرح هادی روستای پانعل است.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا خاطرنشان کرد: شهریور ماه سال ۱۳۹۸ طی نامه‌ای به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فسا ممنوعیت واگذاری اراضی برای الحاق به طرح هادی روستای پانعل اعلام و عنوان می‌شود که با توجه به اینکه اراضی مورد تقاضا در محدوده اراضی منطقه حفاظت شده میان‌جنگل قرار دارد، بالتبع اراضی ملی بوده و به استناد ماده ۶ قانون حفاظت‌ و بهسازی محیط زیست و ماده ۳۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، تبصره ۱ ذیل این ماده، واگذاری اراضی مناطق حفاظت شده ممنوع است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه چندین بار به فردی که کلیپش در فضای مجازی منتشر شده، در مورد ممنوعیت ساخت و ساز تذکر داده شد اما ایشان ساخت و ساز غیرقانونی را ادامه می‌دهد؛ لذا هجدهم آذرماه همان سال حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز صادر و هفت روز اجرای حکم به تعویق انداخته می‌شود، اما با توجه به ادامه روند ساخت و ساز، با هماهنگی مقام محترم قضایی، دیوارچین احداثی که غیرقابل سکونت و فاقد ساکن بود، تخریب شد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فسا گفت: ساخت و ساز انجام شده، متعلق به هیچ یک از افراد حاضر در فیلم منتشر شده نبوده و شخصی که اقدام به ساخت و ساز کرده در روستا ساکن نیست. فرد معلول که در فیلم صحبت می‌کند هم از بستگان ایشان بوده و در همان روستا دارای منزل است و در منزل خود سکونت دارد و همان گونه که در فیلم هم مشخص است شخص تصویربردار القا می‌کند که چه بگویند.

محمدی گفت: طی 2 سال اخیر روستاهایی که نیاز به توسعه داشتند پس از تهیه طرح هادی توسط بنیاد مسکن و اخذ موافقت محیط زیست، موضوع در قالب اصلاح حدود مناطق در شورای عالی محیط زیست کشور مطرح و اراضی ملی مورد نظر از محدوده منطقه حفاظت شده خارج شده است تا به صورت قانونی مشکلات روستاهای نیازمند توسعه رفع شود.

مدیر حفاظت محیط زیست فسا گفت: بهعنوان مثال روستای آب آسمانی در همین منطقه حفاظت شده از این ظرفیت قانونی بهرمند شده و در ارتباط با این روستا و سایر روستاهای دارای مشکل نیز پیشنهادات اصلاحی در دست تهیه و اقدام است. / ایسناآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟