بازپس گیری 20 هکتار اراضی ملی / تخریب بناهای تصرف شده فیروزکوه

ساخت و ساز غیرمجاز/ به گزارش رکنا، عباس قاسمی اظهارکرد: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰ هکتار اراضی ملی شهرستان فیروزکوه از ید متصرفان خارج شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه افزود: ۱۳ هکتار از این اراضی تصرف شده در اجرای ۱۲ فقره حکم قطعیت یافته قضایی و مابقی در راستای اجرای ۲۳ فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با اخذ دستور مقام قضایی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی در ادامه اظهارکرد: عملیات رفع تصرف از این اراضی با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه و همکاری نیروی انتظامی به مرحله اجرا درآمده و تمامی دیوارکشی‌ها، فنس‌کشی‌ها و بناهای ایجاد شده تخریب شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی را جزو ثروت عمومی برشمرد و تصریح کرد: عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به نسل حاضر و نسل‌های آینده است. از این رو حفظ این منابع ارزشمند ضرورتی انکارناپذیر به شمار می‌آید.

قاسمی در پایان گفت: بنابر تعامل مناسب بین منابع طبیعی، مقامات قضائی و نیروی انتظامی و رصد و پایش عرصه‌های ملی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، شرایط ناامنی برای سودجویان و فرصت‌طلبان به وجود آمده است و بدون هیچ اغماضی با متخلفان و متعرضان به انفال برخورد قانونی صورت می‌گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 630577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟