آموزش تخصصی خلبان هایی برای اطفای حریق هوایی

به گزارش رکنا، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه امضای تفاهمنامه میان شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به خبرنگاران گفت: امروز خدمت امیر حاتمی رسیدیم تا با استفاده از ظرفیت های وزارت دفاع، ایمنی شهر تهران را بالاتر ببریم. هم اکنون در این حوزه خلا های وجود دارد که یکی از آنها امداد و اطفاء هوایی و نیز لزوم رسیدگی به حادثه دیدگان در سطح شهر به وسیله امداد هوایی است. در این زمینه همکاری های خوبی پیش از این هم با وزارت دفاع داشتیم اما با این تفاهمنامه این همکاری ها و ابعاد گسترده تری می گیرد.

او افزود: بخشی از این همکاری ها مربوط به ساخت تجهیزات مورد نیاز برای شهرداری در صنایع وزارت دفاع است. یکی از این تجهیزات مربوط به حوزه رباتیک و تجهیزات کنترل از راه دور است.

حناچی با بیان این که بنای ما توسعه همکاری ها با وزارت دفاع و استفاده از ظرفیت های ممکن برای این کار شهردار تهران است درباره وضعیت پادگان ۰۶ هم گفت: تمام اقدامات حقوقی در این زمینه انجام شده است دوستان ما در نیروهای مسلح مباحثی دارند که در حال مذاکره برای حل کردن آن هستیم تلاش می‌کنیم که نگرانی‌های آن ها را برطرف کنیم و پروژه پادگان ۰۶ بر اساس برنامه پیش بینی شده پیش برود.

در این مراسم امیر حاتمی وزیر دفاع نیز گفت: ما با شهرداران شهر ها در زمینه های مختلف همکاری هایی داریم که از جمله آنها در حوزه املاک و مسائل شهری است با شهرداری تهران هم ارتباطات خوبی داریم و در این تفاهمنامه از طرف دولت مسئولیت‌هایی را در زمینه اطفای حریق و امداد هوایی به عهده می گیریم و قرار شد مرکز اطفا تشکیل دهیم و با توجه به محدودیت امکانات کشور می تواند مرکزی برای امداد هوایی هم باشد.

وزیر دفاع افزود: وزارت دفاع هم اکنون صنایع دانش بنیان دارد که می‌توانند در این زمینه فعال باشند از سوی دیگر در موضوع امداد هوایی لازم است خلبانان آموزش های ببینند چراکه پرواز بر فراز شهر ها با هدف امداد یا اطفاء نیاز به تخصص های ویژه دارد و در این زمینه نیز وزارت دفاع آموزشهای لازم را انجام خواهد داد

بر اساس گزارش سایت شهر، وزیر دفاع همچنین گفت: امیدوارم هیچ حادثه‌ای در تهران اتفاق نیفتد اما اگر حادثه‌ای اتفاق افتاد باید آمادگی لازم را داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628455 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟