شهرداری کرج در حقوق پرسنل خود مانده است

کرونا / به گزارش رکنا ، سارا دشتگرد عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور دویست و بیست و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، اظهار کرد: روزهای پایانی مسئولیت ما در شورای دروغ پنجم است و تنها موردی در ذهن ما به عنوان نمایندگان مردم باقی می‌ماند آزار و اذیت‌هایی است که در این مورد به نحوی به شخصه با آن مواجه بودم، چراکه برخی از افراد سودجو در شهر شیطنت و برخی دوستان پرسنل شهرداری هستند آمار نادرست و اشتباه به دستگاه‌های مختلف و ارگان‌های ناظر و غیر ناظر می‌دهند.

وی افزود: از شهردار به عنوان مدیر شهر پاسخگو باشند، چراکه در دوره سوم و چهارم شورای شهر کرج بیش از ۲ هزار نفر پرسنل استخدام و باری است که روی دوش شهر گذاشته شده است، بر اساس آمار بیش از ۴۰ فامیلی مشابه در شهرداری کرج هستند و هر روز پیامک‌هایی می‌آمد که ۱۰ نفر از پرسنل شهرداری مادرشان فوت کرده بود که یک فامیلی را داشتند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بر این اساس در سنوات گذشته افراد زیادی جذب شهرداری شدند و قطعاً بستگان اعضای شورای شهر و شهردار شهر به یک طرف و دستگاه‌های نظارتی از طرف دیگر باری است که بر دوش مردمان این شهر گذاشتند.

وی ادامه داد: قبل از اینکه شورای پنجم روی این صندلی‌ها بنشینند؛ در شهریور سال ۹۶، ۳۰۰ نفر کارگر موقت جذب شهرداری شدند؛ از شهردار درخواست دارم، اسامی ۳۰۰ نفر را به شخص بنده تحویل دهید بدانیم از کجا آمدند و بازرسی استان آن موقع کجا بوده است.

دشتگرد با اشاره به اینکه ۲ هزار نفری که در شورای دوره سوم و چهار جذب شدند، گفت: چرا آماری از آنها نیست، بستگان درجه یک خواهر، بردار، همسر، بستگان درجه دو پسر عمو، پسر عمه، دختر خاله به وفور فامیل‌هایی مشابه که برای مردم این شهر ناشناخته نیست.

وی با تأکید بر اینکه اسامی این افراد باید سریعاً اعلام شود، یادآور شد: بایستی بدانیم افرادی که آمار اشتباه به امام جماعت شهر می‌دهند، آمار خودشان هم دربیاورند. در سنوات گذشته پرسنل شهرداری از اعضای شورای پنجم بیشتر نیرو استخدام کردند چرا صدای در این باره نمی‌شنویم. سازمان اتوبوسرانی ۲ هزار نفر نیرو جذب کرده همچنین سازمان سیما و منظر و میوه و تره بار و … فامیل‌های خود را برای کار جذب کردند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: اسامی افرادی که با یک فامیل مشابه، بیش از سه نفر هستند و نام پدرشان مشترک و ۳۰۰ نفر در شهریور سال ۹۶ به عنوان کارگری موقت استخدام شدند باید بدانیم چه دستگاهی فشار آورده که این افراد استخدام شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی ارگان‌ها فکر می‌کنند شورای شهر و شهرداری صندوق کمک به بقیه دستگاه‌هاست، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری این پول را دارد اشکال ندارد به فرمانداری، استانداری و سایر دستگاه‌ها که دست یاری دراز کنند کمک می‌کنیم؛ اما به این معنی نیست که وظیفه ماست.

دشتگرد تأکید کرد: از رئیس شورا شهر به عنوان عضو شورا خواستار پیگیری این موضوع هستم، چرا فرماندار شهر کرج به بنده تماس می‌گیرد و من را تهدید می‌کند، مبنی به اینکه چرا به لایحه من در صحن علنی شورای شهر رأی ندادید من از این تریبون نمی‌ترسم‌

وی ادامه داد: قبلاً یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فرمانداری برای انتخابات کمک کردیم وظیفه بوده تا دیروز کمک کردیم اما امروز شهرداری در حقوق پرسنل خود مانده است و فرماندار کرج می‌گویند از این به بعد لایحه‌ای به فرمانداری آمد از ما توقعی نداشته باشید. اگر لایحه‌ای از اسم و فامیل بنده بود تأیید نشود. اگر قرار است پولی از این شهر در جیب بنده برود به چه حقی عضو شورای شهر تحت فشار باشد. این زورگویی است، اگر ما نماینده مردم شهریم احتیاج به آرامش داریم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: اگر وزارت کشور انتخابات برگزار می‌کند هزینه در دوره اول انتخابات پرداخت کند. چراکه در دوره قبلی انتخابات، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردیم همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دور دوم کمک شد و دوباره یک ۴۰۰ میلیارد تومان کمک می‌خواهند باید بگویم شهر هزینه دیگری به غیر از انتخابات دارد.

وی در بخش دیگری بیان کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا، برخی مشاغل آسیب دیدند و برخی از موضوعات در شهرداری قابل پیگیری است برخی از افرادی که باشگاه شهرداری اجاره کردند اولین صنفی بودند که ستاد مدیریت بحران و کرونا تعطیل آنها را اعلام کرد. موضوع باشگاه در اختیار بهره‌برداران است پیگیری شود چون چک اجاره دارند چراکه بایستی آنان کمترین آسیب ببینند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 627850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟