آموزش مجازی کاهش آسیب‌های اجتماعی در خراسان جنوبی آغاز شد

به گزارش رکنا ، حسن تهامی روز پنجشنبه افزود: این طرح با توجه به شیوع ویروس کرونا در سامانه شاد بارگیری می‌شود و تولید محتوای لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: پمفلت (رسانه آموزشی)، پوستر و انیمیشن‌های مورد نیاز از امروز به مدت یک هفته در سامانه شاد قابل بارگیری خواهد بود و در همین خصوص میثاق نامه‌ای برای تمامی دانش‌آموزان به صورت مجازی ارسال شده است.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه آنلاین یک ساعته کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد برای همه مشاوران مناطق آموزشی استان خبر داد و افزود: این آموزش‌ها با اولویت پیشگیری از اعتیاد ارایه می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در ادارات با محوریت پیشگیری از اعتیاد و ارتباط آنلاین با یکی از دانش‌آموزان بهبود یافته از اعتیاد را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

تهامی گفت: آموزش و پرورش در حوزه کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از آن اقدامات قابل توجهی را سالانه در گروه‌های دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان انجام می‌دهد و طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه، یاریگران در ۵۸۴ مدرسه، طرح مداخلات روانی و اجتماعی و مدیریت موردی و غربالگری دانش‌آموزان از مهمترین این اقدامات است.

وی توانمندسازی دانش‌آموزان، اولیا و معلمان، برگزاری جشنواره‌های نوجوان سالم و پیشگیری از اعتیاد را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش‌آموزان ذکر کرد.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به مناسبت آغاز هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در فضای مجازی مسابقه عکاسی در همین مورد برگزار و تاکنون ۲۰۰ عکس از طرف دانش‌آموزان ارسال شده است که به ۲۰ عکس برگزیده جوایزی تعلق می‌گیرد.

۲۲ تا ۲۸ آبان ماه هفته مبارزه با اعتیاد وآسیب‌های اجتماعی در مدارس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 626553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟