برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا در تهران

به گزارش رکنا، سرهنگ ابوالفضل موسوی پور با اشاره به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال اظهارکرد: در تمام طول سال طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و نیز خودروهای آلاینده و دودزا در جریان است، اما با توجه به اینکه در نیمه دوم سال شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم، پلیس نیز با حساسیت بیشتری بر این موضوع نظارت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پلیس به دو شکل دوربینی و نیز با حضور ماموران اقدام به برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی خواهد کرد، گفت: ممکن است خودرویی دارای معاینه فنی هم باشد اما دودزا باشد که در این خصوص ماموران برخوردهای لازم را انجام خواهند داد.

استقرار پلیس در 46 نقطه حساس

موسوی پور با بیان اینکه قانون نیز در مورد خودروهای آلاینده و دودزا صراحت دارد، اظهار کرد: یکی از موارد مورد تاکید قانون ممنوعیت تردد خودروهای دارای نقص فنی و دودزا در سطح معابر است.

به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ماموران پلیس راهور در ۴۶ نقطه از سطح شهر تهران استقرار یافته و با خودروهای آلاینده و دودزا برخورد خواهند کرد. علاوه بر آن دیگر ماموران و گشت های پلیس راهور نیز در صورت مشاهده چنین خودروهایی نسبت به اعمال قانون آن اقدام خواهند کرد.

وی با بیان اینکه خودروهای دودزا در مرکز هوشمند کنترل ترافیک تهران نیز رصد می‌شوند، گفت: در صورت لزوم این مرکز از طریق ارتباط بی‌سیم با ماموران راهور آنان را از تردد خودروی دودزا در محدوده آنان با خبر می‌کند.

موسوی پور جریمه خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را به ترتیب ۴۵ و ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علاوه بر جریمه ریالی فک پلاک خودروی دودزا نیز در دستور کار قرار داشته و این خودروها پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت خواهند کرد.

جانشین رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با نصب پلاک اعزام به تعمیرگاه روی خودروی، راننده ۲۴ ساعت اجازه تردد و رفتن به تعمیرگاه را خواهد داشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626137 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟