این عارضه خطرناک کرونا در آسیایی ها فراگیر تر است

به گزارش رکنا، نتایج یک مطالعه نشان داده است مردم آسیا در صورت ابتلا به کووید -۱۹ دو برابر بیشتر احتمال دارد به سکته مغزی مبتلا شوند.
نتایج مطالعه محققان بیمارستان «ملی مغز و اعصاب لندن» در انگلیس نشان می دهد که تقریبا از هر پنج نفر، یک نفر ( یعنی ۲۰ درصد) از بیماران سکته مغزی مبتلا به کووید ۱۹، آسیایی بوده اند. محققان در این مطالعه متوجه شدند که اکثر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که به سکته مغزی مبتلا شده اند را آسیایی ها تشکیل می‌دهند.
آنها احتمال می دهند که علت بروز بیشتر سکته مغزی در آسیایی ها ممکن است تا حدودی این مسئله باشد که مردم این منطقه از جهان بیشتر به کرونا مبتلا می شوند و همه گیری کرونا در آسیا روند افزایشی دارد. با این حال محققان اعلام کردند که این موضوع به بررسی بیشتر نیاز دارد.
محققان معتقدند ویروس کرونا باعث چسبندگی خون می‌شود که شرایط بروز لخته شدن خون را آسانتر و در نتیجه موجب بروز سکته مغزی می شود. پاسخ التهابی بدن نیز ممکن است در این فرایند نقش داشته باشد. این مطالعه و سایر مطالعات نشان داده اند که سکته‌ های مغزی ناشی از کووید- ۱۹ تقریبا دو برابر کشنده تر از سکته‌ های مغزی معمولی است.
دکتر «ریچارد پری»، نویسنده ارشد این مطالعه از بیمارستان ملی مغز و اعصاب لندن گفت: مطالعه ما نشان می ‌دهد کووید- ۱۹ تاثیر بیشتری در بروز سکته‌ های مغزی در جامعه آسیایی ها نسبت به سایر گروه ‌های قومی داشته است. نمی توان از داده‌های این مطالعه نتیجه ‌گیری کنیم که بروز سکته مغزی به این دلیل است که آسیایی ‌ها بیشتر به کرونا مبتلا می شوند؛ بعید به نظر می‌رسد که این تنها توضیح این ماجرا باشد.
یک طرح نظارت دولتی که توسط اداره آمار ملی انگلیس انجام شد، نشان داد احتمال ابتلا به ویروس کرونا در آسیایی ها تا پنج برابر بیشتر از افراد سفید پوست است. انتشار این موضوع در ماه اوت پس از انتشار مقاله ای در ماه ژوئن صورت گرفت که نشان داد انگلیسی های نژاد سیاه پوست و آسیایی، در صورت ابتلا به کووید-۱۹ با خطر مرگ و میر به مراتب بیشتری روبرو هستند. این خطر در انگلیس های نژاد بنگلادشی حدود دو برابر انگلیسی های سفید پوست است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625582 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟