سواد آموزی در زندان جهت کاهش تکرار جرم

بازماندگان از تحصیل/ به گزارش رکنا، عبدالکریم گراوند در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان بوشهر، آمار را مبنای برنامه‌ریزی دانست و اظهار داشت: داده‌های مرکز آمار ایران صحیح و مورد اعتماد برای برنامه‌ریزی در همه زمینه‌ها است.

وی با تاکید بر تشکیل شورای پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر از فرمانداران خواست این شورا در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان بوشهر فعال شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی افراد بازمانده از تحصیل و هدایت آنها به مراکز آموزشی و نهضت‌های سوادآموزی گفت: در این راستا همکاری نهادهای مختلف از جمله فرمانداران، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران ضروری است.

وی شناسایی افراد بازمانده از تحصیل را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و تاکید کرد: کودکان بازمانده از تحصیل باید شناسایی و برای آموزش و تحصیل ساماندهی شوند.

گراوند با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای کشوری، استان بوشهر در عرصه سوادآموزی موفق عمل کرده است افزود: افزایش طرح‌های سوادآموزی در شهرستان عسلویه باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد که استفاده از ظرفیت صنایع نفت و گاز در برپایی کلاس‌ها و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز ضروری است.

اولویت تسهیلات در جهت اشتغال زایی

وی، استفاده از ظرفیت سمن‌ها در رفع بی‌سوادی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: برای افزایش طرح‌های سوادآموزی انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش فنی و حرفه‌ای مورد تاکید است که افراد سوادآموز مهارت دیده در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در اولویت قرار می‌گیرند.

استاندار بوشهر ساخت کلاس‌های آموزش سوادآموزی در ندامتگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ساخت کلاس‌های آموزشی سوادآموزی در زندان‌ها بسیار مهم و موثر است و نقش تاثیرگذاری در کاهش تکرار جرم و بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده به زندان دارد.

گراوند آموزش و پرورش را بزرگترین سرمایه در فرهنگ سازی دانست و تاکید کرد: از طریق آموزش و تحصیل می‌توان به اهداف مورد نظر در جامعه دست یافت.

وی، با تاکید بر آموزش سوادآموزی در حوزه کشاورزان و بهره‌برداران محصولات تولیدی تصریح کرد: شیلات، جهاد کشاورزی و دامپزشکی در عرصه تولید محتوا در زمینه آموزش بهره‌برداران برنامه‌ریزی کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟