مهاجرت پرندگان به تالاب شادگان آغاز شد

به گزارش رکنا ، رحیم مجدمی شنبه اظهار کرد:با سرد شدن هوا در مناطق مدار شمالی و سیبری ورود برخی از پرندگان آبزی و کنارآبزی به تالاب بین المللی شادگان رصد و شاهد ورود برخی از گونه‌ها به این تالاب هستیم.

وی از آغاز طرح تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز در تالاب شادگان همزمان با ورود گونه‌های مختلف پرندگان به تالاب اشاره کرد.

مجدم گفت: مرغابی ها، غازها، فلامینگو، انواع حواصیل، چنگر از جمله پرندگان مهاجری هستند که فصل سرما را تالاب بین‌المللی شادگان سپری می کنند.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است. این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

این تالاب همه ساله با آغاز فصل پاییز، شاهد ورود انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر از مناطق سردسیر سیبری، روسیه، آسیای میانه و مناطق داخلی ایران است.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.

تالاب بین‌المللی شادگان در ۱۰۵ کیلومتری جنوب اهواز قرار دارد و از شمال به شادگان، از جنوب به رودخانه بهمنشیر، از غرب به جاده دارخوین، آبادان و آب‌های خورموسی محدود می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 624962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟