خلق تابلویی به بزرگی یک شهر

محمد سالاری در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در تبریکی به مناسبت روز جهانی شهرسازی گفت: روز جهانی شهرسازی (World Town Planning Day) در روز هشتم نوامبر سال ۱۹۴۹ با پیشنهاد پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا از اساتید برجسته دانشگاه بوینس آیرس و با هدف نهادینه سازی نقش ماموریت های شهرسازی در جامعه و کمک به ایجاد جوامعی بهتر از طریق پیشبرد و بالابردن علاقه به مباحث شهرسازی در میان عامه مردم و متخصصان در مقیاس های محلی، ملی و بین المللی، ثبت شده است.

وی ادامه داد: شهرسازان و معماران در شمار هنرمندان قرار می‌گیرند که تابلوهایی به بزرگی یک شهر خلق می‌کنند. آن ها به مثابه یک مصلح اجتماعی چه در مقام سیاستمدار باشند و چه در مقام مدیر و کارشناس، در معرض اتخاذ تصمیماتی قرار می گیرند که عملیاتی شدن آن ها، زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لذا آموزش مستمر شهرسازان در هر جایگاهی و تغییر نگرش آنها به سیاست های نوین شهری می تواند در اتخاذ تصمیمات درست و رسیدن به شهری زیست پذیر تاثیرگذار باشد.

سالاری افزود: این روز را به تمامی همکارانم در شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهری، اساتید، دانش آموختگان، فعالان و علاقه مندان به حوزه شهرسازی و حوزه های مرتبط آن تبریک می گوییم. امید است با همکاری، همفکری و مشارکت اساتید، حرفه مندان و کارشناسان این حوزه به بهبود مستمر شهرها، کمک کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 624893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟