کیفیت هوای پایتخت امروز در محدوده قابل قبول

به گزارش رکنا ، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات امروز (۱۷ آبان ماه) کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته که عمدتاً ناشی از شرایط جوی مساعد و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز وزش باد مؤثر، افزایش ناپایداری جوی و رشد ابرناکی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین پیش‌بینی می‌شود در اواخر وقت با تداوم این شرایط جوی و احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات، غلظت ذرات معلق کاهش پیدا کند و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گیرد.

در صبح روز فردا (۱۸ آبان ماه) با آغاز تردد خودروها و برقراری جو آرام انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق در مناطق پرتردد افزایش یابد که برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

به‌تدریج با وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم خواهد شد، هرچند در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گرد و خاک دورازانتظار نخواهد بود. در اواخر وقت با کاهش تندی باد و افزایش ترافیک شامگاهی احتمال می‌رود در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۱ بود و هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۹ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 624426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟