حجم ویدیو: 35.67M | مدت زمان ویدیو: 00:04:22

کرونا/ به گزارش رکنا، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، مهمترین اصل، شناسایی بیماران است.

بیگلری افزود: پس از شناسایی بیماران کرونایی، افراد در ارتباط با او هم باید شناسایی شوند تا بتوان آلودگی ناشی از ویروس را در جامعه کم کرد و زنجیره انتقال بیماری را شکست.

او گفت: اگر به اندازه کافی، تست انجام نشود تعداد مبتلایان بالا می رود و هجوم یک باره بیماران، موجب می‌شود کادر درمان نتواند شرایط را به درستی اداره کند.

رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه افزایش تست هی کرونا به افزایش شناسایی بیماران، منجر شده است، بیان کرد: از چند ماه پیش، شبکه ملی تشخیص کووید ۱۹ کشور، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: به دستور رئیس جمهور، تعداد آزمایش‌ها در حال رسیدن به حدود ۴۰ هزار آزمایش در روز بوده و هدفگذاری بیش از این است و این رقم در آینده بسیار نزدیک به ۱۰۰ هزار آزمایش روزانه خواهد رسید و این تعداد تست به شناسایی بیشتر بیماران کمک خواهد کرد، چرا که بسیار از مبتلایان بدون علامت هستند.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره شیوه آمارگیری بیماران کرونایی‌ها و فوتی‌های ناشی از آن گفت: در برخی از کشور‌هایی که آزمایش کووید ۱۹ در آن جا، کم است، آمار فوتی‌های آن‌ها هم پایین نشان داده می‌شود و در برخی از کشور‌های اروپایی هم، جوامعی مانند خانه سالمندان از گروه‌های تست کووید ۱۹ خارج می‌شوند بنابراین تعداد تست‌ها و فوتی ها، متفاوت است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشورمان در همه بیمارستان ها، آزمایشگاه کووید ۱۹ وجود دارد همه بیمارانی که به این ویروس مبتلا و فوت شوند جزو آمار فوتی‌های ناشی از کرونا ثبت می‌شوند.

رئیس انستیتو پاستور ایران درباره روند ساخت واکسن کرونا در کشورمان گفت: همه راه‌های ساخت واکسن در کشورمان در حال انجام است و چند گروه، مطالعات حیوانی را به پایان رسانده و آماده اند وارد مرحله انسانی شوند البته برای رسیدن به واکسن کرونا ماه‌ها فاصله داریم، اما ساخت این واکسن در حال پیشرفت است.

آقای بیگلری با اشاره به اینکه با ساخت واکسن موثر فاصله داریم افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک تنها کاری است که افراد به عنوان تعهد اجتماعی نسبت به جامعه و کشور باید انجام دهند.

وی اضافه کرد: آزمایش ها، زمانی ارزشمند است که افراد با آزمایش مثبت کرونا، با قاطعیت و سختگیری، قرنطینه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟