افتتاح واحدهای مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن

مسکن/ به گزارش رکنا، طی ماه‌های گذشته و با نزدیک شدن به زمان افتتاح واحدهای طرح ملی مسکن، گمانه‌زنی‌ها درباره استفاده از واحدهای مسکن مهر برای این کار شدت گرفت. این مسئله همچنان ادامه داشت تا این‌که نیمه‌های مرداد ماه امسال مدیرعامل یکی از شهرهای جدید ایران به صراحت از افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر در قالب طرح ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهوری خبر داد.

بیان این واقعیت با واکنش‌های متعددی از سوی مسئولان و مدیران دولتی مواجه شد و در نهایت نیز این مسئله مانند بسیاری از موارد روی داده در دولت روحانی تکذیب شد. اول آبان‌ماه امسال با حضور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس حدود 50 هزار واحد مسکن مهر و طرح ملی مسکن افتتاح شد.

بر این اساس 11560 واحد طرح ملی مسکن در 8 استان و بافت‌های فرسوده و 40180 واحد مسکن مهر با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

حال پس از گذشت یک هفته از این افتتاح معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست پیگیری طرح ملی مسکن موضوع افتتاح طرح ملی مسکن همان واحدهای باقیمانده مسکن مهر بوده را تکذیب کرده است. البته در ادامه وی این موضوع را تایید می‌کند!

محمود محمودزاده با یادآوری این‌که پنجشنبه اول آبان به دستور رئیس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی، 400 هزار واحد طرح ملی مسکن تعیین‌تکلیف شد، افزود: از 11560 واحد مسکن ملی که افتتاح شد، حدود 3246 واحد در استان‌ها و ادارات کل استانی، 1610 واحد در شهرهای جدید و 6704 واحد در بافت‌های فرسوده است.

وی گفت: دو مصوبه در سال های 94 و 96 یکی از سوی هیئت دولت و دیگری از سوی شورای عالی مسکن مصوب و ابلاغ شد با این مضمون که پروژه‌های کمتر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر یا پروژه های فاقد متقاضی از سرفصل مسکن مهر به عنوان پروژه های بلاتکلیف خارج شوند که اینکار انجام شد و برخی از آنها به اجرای طرح ملی مسکن متصل شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از 11560 واحد افتتاح شده مسکن ملی که اول آبان با حضور رییس جمهور افتتاح و بهره برداری شد کمتر از 2000 واحد مسکن مهری است که به طرح ملی مسکن متصل شدند و با تمهیدات دولت به جریان تولید مسکن پیوستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟