داروهای کرونا باید تحت بیمه باشد

کرونا/ به گزارش رکنا، یحیی ابراهیمی با اشاره به عدم حمایت برخی سازمان‌های بیمه‌ای از بیماران کرونایی اظهار داشت: در تمام دولت‌هایی که پروتکل کرونا را به طور کامل اجرا کرده‌اند پوشش بیمه‌ای به صورت کامل انجام می شود و بخشی از کار مربوط به بیمه‌ها است.

وی گفت: پروتکل‌های مربوط به کرونا توسط برخی شرکت های بیمه کشور اجرا نمی شود و خانواده‌ها نه تنها باید با غم از دست دادن عزیزانشان کنار بیایند بلکه باید حدود ۴۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه داروی "رمدسیویر" تحت پوشش بیمه ای قرار ندارد ادامه داد: استمهال حق بیمه‌ها و کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی برای کارگر و کارفرما نیز یک موضوع مهم است که دولت باید این حق و حقوق را بپردازد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: یک میلیارد یورو از سوی رهبری به بخش کرونا تخصیص پیدا کرده است که این اعتبار صرفا باید در حوزه کرونا هزینه شود و موضوع بیمه نیز از زیرشاخه‌های اصلی کنترل کرونا است.

ابراهیمی بیان کرد: در برخی کشورها معافیت موقت بازپرداخت حق بیمه و پرداخت بیمه بیکاری صورت گرفته است چراکه واقف هستند اگر بیمار نتواند به علت نداشتن پوشش بیمه‌ای خود را درمان کند، پیامد آن افزایش مبتلایان به کرونا است.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور ادامه داد: سازمان‌های بیمه‌گر خصوصی و دولتی موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند چراکه پروتکل، تنها استفاده از ماسک نیست بلکه اجرای کامل پوشش بیمه‌ای نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

ابراهیمی اظهار داشت: چندین هزار نفر مبتلا به کرونا روزانه در کشور شناسایی می‌شوند که از این تعداد حداقل ۱۰ درصد نیاز به بستری دارند و باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

وی افزود: انتظار داریم دولت مسائل بیمه‌ را برطرف کند و بیمه‌های خصوصی و دولتی پروتکل‌ها را در شرایط گرفتاری مردم رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 620707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟