واکسیناسیون گسترده شیوع کرونا در روسیه را تحت کنترل قرار خواهد داد

کرونا / به گزارش رکنا، الکساندر گونتسبورگ" مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه "گامالیا" که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با عنوان "اسپوتنیک-5" را تولید و به ثبت رسانده، ابراز عقیده کرد که وضعیت شیوع ویروس کرونا در روسیه، با کمک واکسیناسیون گسترده شهروندان، قابل کنترل خواهد بود.

این دانشمند روس گفت: «ما امیدواریم که در طی 10 الی 12 ماه آینده بتوانیم در کشور، به هر ترتیب، این عفونت را از طریق واکسیناسیون گسترده قابل پیشگیری سازیم.»

گونتسبورگ افزود که تولید واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا تا ماه دسامبر (آذر ماه) باید به حدود 5 الی 6 میلیون دوز در ماه برسد. طبق پیش بینی‌های انجام شده، چنین حجم تولیدی از دارو، امکان واکسیناسیون 70 درصد از جمعیت کشور را طی ماه‌های آینده فراهم خواهد ساخت.

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه همچنین تأکید کرد که داروها هرگز نمی‌توانند جایگزین واکسن‌ها شود. این دانشمند گفت: «داروها فقط به ترتیب از مراحل مختلف عفونت پیشگیری و بر روند درمان اثر خواهند داشت و منحصراً می توانند مکمل واکسیناسیون باشند.»

در خبر دیگری گزارش شده است که در کشور هند، 100 نفر برای تزریق واکسن روسی "اسپوتنیک-5"، داوطلب شده‌اند.

مجله پزشکی «پرینت» به نقل از گروه تخصصی دولتی «دکتر ردی»، که یک شرکت داروسازی هندی است و با روسیه در انجام آزمایشات پس از ثبت واکسن "اسپوتنیک-5" و توزیع آن در هند مشارکت دارد، امروز نوشت: «در حال حاضر 100 داوطلب برای شرکت در مرحله دوم آزمایشات بالینی به روی واکسن "اسپوتنیک-5" روسی علیه عفونت ویروس کرونا در هند انتخاب شده‌اند و بزودی واکسن را دریافت خواهند کرد.

روسیه نخستین کشور جهان است که واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که "اسپوتنیک-5" نامگذاری شده را در تاریخ 11 آگوست (21 مرداد) به ثبت رساند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟