افزایش ۲۶/۵درصدمرگ جمعیت ۲۵ تا ۴۴ساله ها در یکسال گذشته

کرونا / به گزارش رکنا، با گذر زمان نتایج تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که کووید۱۹ نه تنها برای جوانان و میانسالان هم خطرناک است، بلکه بیشترین افزایش مرگ در دوره همه‌گیری هم برای جمعیت ۲۵ تا ۴۴سال بوده است.

سازمان پیشگیری از بیماری‌هایپیشگیری از بیماری‌های امریکا (CDC) در گزارشی خبر داده است که در طول مدت همه‌گیری کووید۱۹، میزان مرگ و میر افراد ۲۵ تا ۴۴ساله نسبت به سال پیش ۲۶/۵درصد بیشتر شده است. این بیشترین رشد نرخ مرگ‌ومیر نسبت به سال‌های پیش است. گرچه هنوز به درستی مشخص نیست که آیا کووید۱۹ به تنهایی عامل این افزایش هولناک مرگ و میر است یا عوامل دیگری هم در ماجرا نقش دارند.

این نتایج نشان می‌دهد دیگر نباید قربانیان اصلی کووید۱۹ را تنها افراد مسن و آنها که از بیماری‌های دیگر رنج می‌برند دانست، بلکه حتی ممکن است خطر بیشتری جمعیت فعال جوان و میانسال را تهدید کند.

همچنین نتایج یک مطالعه دیگر که هنوز مورد بازبینی علمی قرار نگرفته، نشان می‌دهد ۷۰درصد افرادی که به کووید۱۹ خفیف دچار می‌شوند یا پایشان به بیمارستان باز می‌شود اما بهبودی پیدا می‌کنند، طی ماه‌های پس از بهبودی از کووید۱۹ دچار مشکلاتی در عضوهای دیگر از جمله قلب، ریه، کلیه، کبد، لوزالمعده و طحال می‌شوند. خبر بدتر اینکه ۲۵درصد این افراد دچار مشکلاتی در بیش از یک عضو می‌شوند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 619104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟