محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان تا دهم آبان تمدید شد

 کرونا / به گزارش رکنا، علی‌رضا آشناگر روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: بنا بر درخواست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا و موافقت کمیته امنیتی ، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، محدودیت‌های جدید کرونایی از دوم تا دهم آبان ماه به مدت یک هفته در سراسر استان سمنان تمدید شد .‌

وی ادامه داد: محدودیت های کرونایی در استان سمنان شامل مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها ، مدرسه‌ها ، مدرسه‌های شبانه روزی ،حوزه‌های علمیه ، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای ، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها می‌شود و بر این اساس فعالیت حضوری در این مراکز در مدت اعلام شده ممنوع است.

آشناگر بیان کرد : تمام استخرهای سرپوشیده ، سینماها ، سالن‌های تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی ، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی ، مساجد و مصلی‌ها نیز از دوم تا دهم آبان نباید هیچ گونه فعالیتی داشته باشند و تعطیل هستند.‌

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد : نماز جمعه نیز در هیچ یک از شهرهای استان سمنان در این هفته برگزار نخواهد شد.

آشناگر اظهار داشت: برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی و همایش با هدف کاهش ابتلا و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی مانند باشگاه‌های بدنسازی و ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی ، کاراته ، جودو و موارد مشابه نیز در مدت اعلام شده محدودیت کرونایی حق فعالیت نخواهند داشت.

استاندار سمنان گفت : کافه‌ها ، قهوه خانه‌ها ، چایخانه‌ها ، باغ وحش و شهربازی‌ها و نیز مراکز تفریحی آبی از دوم تا دهم آبان تعطیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان شب گذشته در اعلام آخرین وضعیت مناطق تحت پوشش این دانشگاه ابراز داشت: با شناسایی ۸۷ مورد جدید مبتلا به کرونا در ۲ روز گذشته، آمار مبتلایان به بیماری کرونا به عدد ۲ هزار و۳۵۳ نفر رسید.

سمنان، دامغان، گرمسار، سرخه، مهدیشهر و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.

طبق گفته ظهر چهارشنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۳۱۲ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۱ هزار و ۳۴۶ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟