۴ رتبه اول کشوری استان کرمان در جشنواره نوجوان خوارزمی

مدارس / به گزارش رکنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ایران مهارت در ۹۳۴ مدرسه گفت: تقویت فرهنگ کار و کار آفرینی در مدارس ضروری است.

احمد اسکندری نسب در نشست صمیمانه با کارکنان اداره آموزش متوسطه دوره اول آموزش و پرورش استان بر نظارت جدی بر روند آموزش حضوری و مجازی مدارس استان در راستای تحقق عدالت آموزشی تاکید کرد.

وی با اشاره پوشش تحصیلی ۹۳ و ۹۱ صدم درصدی دانش آموزان استان در دوره متوسطه اول خاطر نشان کرد: درصد پوشش دانش آموزان در استان از میانگین کشوری بالاتر است اما باید برای پوشش ۱۰۰ درصدی دانش آموزان در استان برنامه ریزی کنیم.

اسکندری نسب بر ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی متناسب با شرایط شیوع ویروس کرونا در مدارس تاکید کرد و گفت: تدوین و تهیه اطلس دسترسی دانش آموزان به آموزش ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تحقق این مهم است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از پرداخت هزینه ایاب ذهاب دانش آموزان در قالب طرح روستای مرکزی و تقویت بعد آموزشی و رفاهی مدارس شبانه روزی جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان در دوره متوسطه اول خبر داد.

احمد اسکندری نسب به اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در ۲ هزار و ۹۸ دبیرستان متوسطه اول و دوم و هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته مدارس شهید ایرانمنش ماهان، فرزانگان دوره اول ناحیه یک و دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد رفسنجان گواهینامه اهتمام به کیفیت را از سازمان ملی استاندارد دریافت کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب ۴ رتبه اول کشوری، ۶ رتبه دوم کشور و ۸ رتبه سوم کشوری توسط دانش آموزان کرمانی در جشنواره نوجوان خوارزمی در دو سال اخیر خبر داد.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم این انعقاد تفاهمنامه به نقش ارزنده مدارس در فرهنگ سازی گفت: حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست رکن اساسی سعادت و رشد جوامع است و توجه به آن به خصوص در دوران مدرسه بسیار ضرورتی است.

تفاهم نامه همکاری محیط زیست با آموزش و پرورش کرمان

وی خاطر نشان کرد: پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که شیوه آموزش معلم و توجه به تربیت صحیح و افزایش معرفت و بصیرت دانش آموزان از نکات مهمی است که لازم است در رابطه با حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست، در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

اسکندری نسب دانش افزایی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیستی در بین جامعه دانش آموزی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی جامعه دانش آموزی کشور در انجام طرح ها و برنامه های محیط زیست را از مهمترین اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در زمینه محیط زیست، اجرای برنامه های آموزشی محیط زیست ویژه معلمان و دانش آموزان، تقویت و بهبود برنامه های آموزش فنی و حرفه ای متناسب با اهداف محیط استفاده و ظرفیت سازی برای رشد کمی و توسعه کیفی تشکل های دانش آموزی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار و همچنین استفاده از توانمندی دانش آموزان به عنوان محیط یار را از جمله مهمترین تعهدات آموزش و پرورش بر اساس این تفاهم نامه برشمرد.

اسکندری نسب برگزاری دوره های توانمند سازی ویژه همکاران فرهنگی و مربیان پیش دبستانی، تهیه و ارائه بسته های آموزشی پیرامون مسائل محیط زیست با تاکید بر فضای مجازی، حمایت فنی و کارشناسی از طرح ها و پروژه های بین المللی آموزش محیط زیستی آموزش و پرورش، ارائه محتوا در زمینه محیط زیست و برگزاری مسابقات، نمایشگاه، همایش ها و اردوها ویژه دانش آموزان در مدارس را از مهم ترین تعهدات اداره کل محیط زیست استان دانست.

بر پایه این گزارش: تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست با آموزش و پرورش استان کرمان مشتمل بر ۶ ماده در تاریخ سی ام مهر ماه جاری به امضاء طرفین رسید و به مدت ۵ سال اعتبار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618619 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟