ضرورت شکل‌گیری یک هم‌افزایی مستمر بین دانشگاه‌ها و واحدهای تجاری و بنگاه‌های اقتصادی

 دانشگاه‌ / به گزارش رکنا، دکتر سیف در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های وزارت علوم گفت: حدود ۱۰۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دولتی، حدود ۳۰ پژوهشگاه و بیش از ۴۰ پارک علم و فناوری وجود دارند که در هر پارک علم و فناوری نیز واحدهای فناور مختلفی در حال فعالیت هستند. همچنین امروز شاهد این هستیم که حدود ۳۰ هزار عضو هیئت علمی و نزدیک به یک میلیون دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های دولتی کشور وجود دارند.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر در حوزه نیروی انسانی اعم از رشته‌های مهندسی، پزشکی و دیگر رشته‌ها به خودکفایی رسیده‌ایم.

دکتر سیف عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری علاقه‌مند به شکل‌گیری یک هم‌افزایی مستمر بین دانشگاه‌ها و واحدهای تجاری و بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد؛ متاسفانه در این زمینه همکاری با بخش خصوصی خیلی مورد توجه نبوده است و انتظار می‌رود این همکاری‌ها در آینده از سوی هر دو طرف مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به شکل‌گیری این همکاری کمک کرده باشیم.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تصریح کرد: همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با اتاق بازرگانی بسیار مفید خواهد بود و از نظر وزارت علوم هیچ مانعی برای این همکاری‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مشکلات و دغدغه‌های اصلی کشور می‌تواند شناسایی و در اینگونه نشست‌های تخصصی مطرح شود همچنین تدوین قوانین و پیش نویس‌های قانونی برای تسهیل همکاری‌ها بین صنعت و دانشگاه می‌تواند در این گونه جلسات در دستور کار قرار گیرد.

دکتر سیف در خاتمه با اشاره به ضرورت ایجاد شبکه‌های فعال اتاق بازرگانی در استان‌های مختلف خاطرنشان کرد: کمیته‌ها و شوراهای تخصصی می‌توانند با دانشگاه‌ها همکاری‌های دقیق‌تر و هدفمندی شکل دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟