نظارت شبانه روزی محیط زیست بر عملکرد سیمان تهران

محیط زیست / به گزارش رکنا، سیستم فیلتراسیون خط 6 کارخانه سیمان تهران، پیش از ظهر امروز با حضور سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، حسین توکلی کجانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در حاشیه این افتتاح با اشاره به اینکه کارخانه سیمان تهران از واحدهای تولیدی قدیمی کشور است که در سالهای گذشته مشکلاتی از بابت ایجاد آلودگی داشته است، افزود: در زمان جانمایی و ارزیابی این مکان برای احداث کارخانه جمعیت انسانی به مانند امروز در اطرافش نبوده و امروز تراکم جمعیت در اطراف این واحد رشد داشته و این موضوع وظیفه مسئولان این کارخانه برای حفظ سلامت مردم این منطقه را سنگین تر می کند.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت ساکنان همجوار این واحد بزرگ تولیدی اولویت داشته و وظیفه ماست، اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان این واحد تولیدی نهایت دقت را در کنترل آلودگی خطوط بکار گیرند و محیط زیست نیز بطور مستمر بر عملکرد این کارخانه نظارت خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به پایش آنلاین و شبانه روزی خطوط تولید این کارخانه در سال های گذشته اشاره داشت و گفت: وضعیت محیط زیستی این کارخانه از حدود یک سال گذشته بهتر شده و با افتتاح سیستم فیلتراسیون خط 6 این کارخانه، این خط فعال خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه کارخانجات تولید سیمان هم به لحاظ سوختی که مصرف می کنند و هم به لحاظ تولید گرد و غبار در خطوط تولید می توانند دارای بار آلودگی باشند، تصریح کرد: عملکرد سیستم فیلتراسیون این کارخانه چنانچه از حدود استانداردها خارج شده و ایجاد آلودگی کند، برخورد قانونی انجام خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟