جهانپور :  انسولین قلمی به زودی وارد می‌شود

سلامت / به گزارش رکنا، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  درباره وضعیت کرونا توضیح داد:با آعاز فصل سرد متاسفانه شیوع این بیماری در اغلب شهر‌ها واستان‌ها شدت پیدا کرده و در تهران وضعیت بغرنج‌تر از سایر شهرهاست. این روز‌ها که میزان ابتلا و مرگ و میر افزایش پیدا کرده، رعایت نکات بهداشتی فردی و عمومی اهمیت بیشتری دارد. اگر مراقبت‌های بهداشتی به شکل و شیوه‌های هفته قبل باشد، ماهم مانند برخی از کشور‌های نیمکره شمالی روند افزایشی ابتلا را طی می‌کنیم که این موضوع برای کشور ما پذیرفتنی نیست و مردم نا هر کدام مانند یک سفیر سلامت مواظب خود و خانواده هایشان هستند.

جهانپور ادامه داد: از لحاظ تخصیص منابع برای واکسن کوواکس محدودیتی وجود ندارد و وزارت بهداشت از مدت‌ها قبل با تاکید وزیر و رییس جمهور برای تهیه واکسن مورد تایید مجامع علمی دست به کار شد.

وی در ادامه افزود: ایران با واریز مبالغی پیش خرید واکسن را انجام خواهد داد و منتظر می‌مانیم تا سازمان بهداشت جهانی کدام واکسن را به عنوان واکسن ایمن و اثر بخش اعلام کند تا پس از آن با توزیع عادلانه در کشور، این بیماری را شکست دهیم.

جهانپور درباره توزیع واکسن آنفولانزا نیز توضیح داد: این واکسن هم به رغم همه مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تلاش‌هایی صورت گرفت و برای گروه‌های اولویت دار یک میلیون و پانصد هزار واحد واکسن توزیع شد و با ورود محموله‌های جدید، گروه‌های باقی مانده در اولویت را در صف توزیع قرار می‌دهیم و این بار در داروخانه‌ها ارائه می‌شود. خبر خوب اینکه تا این لحظه امسال با پدیده همه گیری آنفولانزا در کشور روبرو نیستیم و می‌توان بر اساس آمار‌ها تحلیل کرد که امکان دارد امسال همه گیری آنفولانزا را نداشته باشیم، اما بیش از ۸ برابر سال گذشته توزیع واکسن آنفولانزا را خواهیم داشت و با آسودگی خاطر بیشتری خانواده‌ها این فصل سرد را بگذرانند.

وی خاطر نشان کرد: چیزی به اسم توزیع واکسن آنفولانزا به داروخانه‌ها نداشتیم و قیم

ت نامتعارف هم برای بازار سیاه است که بحث موضوع تقلبی بودن کالا هم درمیان است. به مرکز بهداشت مجلس، نیرو‌های مسلح و نهاد‌ها و ارگان‌ها هم واکسن آنفولانزا داده شد. جمعیت تحت پوشش مرکز بهداشت مجلس بیش از ۱۱ هزار نفر را شامل می‌شود و انتشار نادرست خبر باعث می‌شود که مخاطبان به طور درست موضوع را درک نکنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان خاطرنشان کرد:درباره کمبود انسولین قلمی هم به موضوع تحریم‌ها مربوط می‌شود که برخلاف ادعا‌های امریکا، آن‌ها برای تامین به هنگام دارو‌ها اختلال ایجاد می‌کنند. ما برای انسولین ویال هیچ مشکلی نداریم، ولی برای انسولین قلمی، تاخیر در ورود محموله‌ها را داشتیم. با تلاش همکاران دو محموله از این انسولین وارد کشور خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618447 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟