آغاز فرایند تدوین پیش نویس لایحه بودجه سال1400 شهرداری تهران

شهرداری / به گزارش رکنا، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، حامد مظاهریان در بازدید از سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان این سازمان برای نگهداشت شهر و زیبایی بخشی به فضای بصری پایتخت اظهار داشت: گسترش فضاهای سبز تهران در سال های اخیر که بدون حاشیه، به تدریج و مستمر در شهر انجام شده است و امیدوارم این فرایند ضمن تداوم یافتن، به بحث های جدیدتر در حوزه منظر شهری نیز بپردازد.

وی با اشاره به آغاز تهیه و تدوین پیش نویس لایحه بودجه سال 1400 شهرداری تهران با ابلاغ شهردار تهران گفت: بر اساس الزامات قانونی بودجه سال آینده شهرداری باید تا پایان دی ماه را به شورای شهر تقدیم شود و شورا نیز طی سه ماه پس از آن، فرصت برای رسیدگی و تصویب دارد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، بودجه را ابزاری برای اجرای برنامه ها و سیاست های کلان شهر دانست و افزود: رویکردهای مورد نظر مدیریت شهری در چارچوب برنامه سوم توسعه شهر و اولویت های مدنظر مدیریت شهری و شورای شهر تهران تدوین و برای هریک از برنامه ها ردیف بودجه مشخصی درنظرگرفته می شود.

وی با اعلام اینکه سالیانه 1500 میلیارد از بودجه شهرداری تهران صرف نگهداری و توسعه فضای سبز شهر تهران می شود، خاطرنشان ساخت: بودجه شهرداری با انقباضات مالی ناشی از تحریم های اقتصادی و کرونا کاهش یافته است. در بودجه سال آینده و پیشبرد برنامه های توسعه ای فضای سبز و نگهداشت شهر فشار، فرایند تامین بودجه بخش ها باید دگرگون شود.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، تصریح کرد: در دهه های گذشته که شهر تهران با تراکم فروشی صاحب درآمدهای آسان و فراوان بود، نگاه تک بعدی به بودجه برای تأمین هزینه های ساخت و نگهداشت بوستان ها طبیعی به نظر می رسید؛ ولی اکنون با تنگناهای مالی حادث شده، جلب مشارکت بخش خصوصی ضروری به نظر می رسد.

طراحی مکانیزم های نوین برای بودجه عملیاتی سازمان بوستانها

وی، ترافیک، آلودگی هوا و مسائل اجتماعی را سه معضل عمده پایتخت از نظر شهروندان، عنوان کرد و گفت: سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران از جمله مجموعه هایی است که انتظار می رود برنامه هایش به کاهش آلودگی هوای شهر منجر شود.

معاون شهردار تهران، ساماندهی وضعیت ترافیک را مستلزم سرمایه گذاری وسیع در حوزه حمل و نقل شهری دانست و افزود: یکی از راه های کاهش آلودگی هوا و ایجاد هوای پاک، فعالیت در حوزه محیط زیست و گسترش فضای سبز در شهر است و باید برای دستیابی به اهداف مدنظر، در این حوزه ها سرمایه گذاری کنیم.

مظاهریان همچنین، نگاه خلاقانه و عملیاتی به بودجه و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای نگهداشت و ساخت بوستان ها را در این برهه،حیاتی دانست و خواستار همفکری با صاحبنظران برای متنوع کردن منابع درآمدی سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران شد.

در این نشست علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران نیز ضمن تشریح کامل فعالیتهای سازمان و کسب شاخص های مطلوب در راستای حفظ و گسترش فضای سبز در شهر تهران نسبت به ارائه پیشنهادات سازمان خود در خصوص روشهای کاهش هزینه و افزایش درآمدها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که در پروژه برنامه عملیاتی طرح جامع فضای سبز شهر تهران سرفصل خاصی را در این رابطه ایجاد نموده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617873 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟