تکمیل ظرفیت تخت های بخش کرونا در بیمارستان توحید سنندج/ خود درمانی عامل مرگ تعدادی از بیماران کرونایی

کرونا / به گزارش رکنا، فرزین رضاعی گفت: طی سه هفته گذشته شاهد موج جدیدی از بیماری در استان هستیم که هم شدت سرایت و هم تعداد افراد مبتلا به ویژه جوانان به این بیماری به شدت افزایش یافته است.

وی افزود: ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های مختص بیماران مبتلا به کرونا از جمله توحید سنندج تکمیل شده و تعدادی از بیماران به مراکز درمانی دیگر منتقل شده‌اند که این مساله خساراتی را به همراه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن هشدار درباره وضعیت حاضر استان، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل عدم رعایت مردم و بی توجهی آنان به دستورالعمل‌های بهداشتی به سمت فاجعه واقعی پیش می‌رویم.

رضاعی یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که تعدادی از بیماران با شرایط عمومی خیلی بد به بیمارستان مراجعه و بلافاصله به خدمات آی‌سی‌یو نیاز پیدا کردند که علت اصلی آن مراجعه دیرهنگام و خود درمانی در منزل بوده است.

وی تاکید کرد: خود درمانی با استفاده از روش‌های غیر موثری مانند استفاده از داروهای گیاهی و یا آنتی بیوتیک‌های غیر موثر باعث شده که چند مورد مرگ به علت ابتلا به کرونا در منزل در استان ثبت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: با روند حاضر ابتلا به بیماری تا چند هفته آینده هیچ تختی در استان برای بستری بیماران جدید نخواهیم داشت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟