زنده گیری پرندگان شکاری آسیب به چرخه طبیعت

محیط زیست / به گزارش رکنا،  حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: با سرد شدن هوا در نیم کره شمالی، پرندگان شکاری و برخی دیگر از پرندگان آبزی و کنار آبزی برای بقای خود از نیمه دوم سال مهاجرت به مناطق گرمسیر را آغاز می کنند و بخشی از سال را در این مناطق به زمستان گذرانی می پردازند.

عباس نژاد در ادامه گفت: ایران نیز در میان کشورهایی است که بخشی از سال را میزبان پرندگان مهاجر و بویژه پرندگان شکاری از تیره شاهینیان نظیر بالابان، بحری است که جزو گونه های در معرض انقراض هستدو با توجه به اهمیت آنها و به دلیل قابلیت دست آموزی و استفاده در قوش بازی توسط شیوخ کشورهای حوزه خلیج فارس همواره توجه افراد سودجو و دلالان را به خود جلب کرده اند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهارکرد: در این میان استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی، سالانه پذیرای صدها پرنده شکاری مهاجر است که برای زمستان گذرانی به این استان روی می آورند.

عباس نژاد گفت : به منظور مقابله با افراد سود جو و قاچاقچیان این پرندگان، ضمن همکاری خوبی که تا کنون میان محیط زیست و ارگانهای مرتبط استان بوده است، این اداره کل در سالهای اخیر تلاش کرده است با فرهنگ سازی و مشارکت تشکل های زیست محیطی، برای صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را در اولویت های کاری خویش قرار دهد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان تاکید کرد: زنده گیری این پرندگان که تهدیدی جدی برای انقراض و نابودی این گونه های کمیاب و با ارزش بوده زنگ خطر و هشداری برای مسوولان و دوستداران محیط زیست و طبیعت است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟