افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد پایتخت

پایتخت / به گزارش رکنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا در صبح امروز (۲۸ مهر ماه) با حاکمیت جو آرام طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها و افزایش غلظت ذرات معلق در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می گیرد.

عدم وزش باد مؤثر طی روز و آسمان صاف شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم نخواهد کرد. در شامگاه امشب (۲۸ مهر ماه) نیز با تداوم این شرایط جوی همراه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع آلاینده‌ها انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

تضعیف پایداری جوی و افزایش نسبی تندی باد تا نخستین ساعات فردا (۲۹ مهر ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

طی روز پایداری جو افزایش خواهد یافت و تا اواخر وقت فردا (۲۹ مهر ماه) افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از کاهش تندی باد و ترافیک شبانگاهی باعث انباشت آلاینده‌ها و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب قرار بگیرد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۱ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۹ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟