شورا شهر تهران  به ستاد مقابله به کرونا دسترسی ندارد

کرونا / به گزارش رکنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیتی که در شهر تهران داریم با توجه به شرایط کشور و آلودگی هوا و حضور خودروها ایمنی عمومی را کاهش می‌دهد و باید برای آن فکر اساسی شود اظهار کرد: نظر شورای شهر تهران این است که حتماً تهران و کلانشهرهای کشور به طور جدی دو هفته کامل تعطیل شوند.

وی افزود: ما برای آلودگی هوا زمانی تهران را یکی دو روز تعطیل می‌کردیم. اکنون هم آلودگی هوا و هم ترافیک را داریم و هم مشکلات معیشتی مردم را داریم و نمی‌توانند آنطور که لازم است تغذیه مناسب داشته باشند و این باعث می‌شود اثر کرونا بر روی آنها بیشتر شود لذا باید ستاد ملی کرونا بیشتر از این هشدارهایی که می‌دهد و تعطیلی مراکزی را اعلام می‌کند که تعطیل هم هستند، باید اقدام ویژه‌تری کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مساله تعطیلی دو هفته‌ای نظر شورا بود، اما به این دلیل که به ستاد دسترسی نداریم و آقای حناچی هم تشریف نمی‌برند، گفتیم به مطبوعات اعلام کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادات شما به ستاد کرونا مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: به نظر من تا به حال که توجه نکردند، یک بار به شوخی گفتم در بهشت زهرا بیشتر به نظرات ما توجه می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به جزئیات جلسه امروز شورای شهر تهران پرداخت و با اشاره به بررسی لایحه اصلاح ساختار شهرداری گفت: نزدیک به دو سال است که بحث ساختار جدید در شهرداری مطرح است و با توجه به تغییر شرایط جامعه شهرداری تصمیم گرفت لایحه را عوض کند اما از آنجایی که خیلی دیر نامه را داد امکان پذیر نبود لایحه پس گرفته شود. اعضا نیز بدشان نمی‌آمد لایحه در صحن مطرح شود و با نظر واقعی اعضا آشنا شویم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که دلیل شهرداری برای استرداد لایحه چه بود گفت: شهرداری معتقد است شرایط جامعه خیلی تغییر کرده و شاید الان نتوانیم نسبت به زمانی که آن را مطرح کردیم ریزشی را که مد نظر است انجام دهیم و نظرشان درباره آنچه که از کمیسیون بیرون آمده بود مثبت نبود چرا که فکر می‌کردند نمی‌توانند آنچه را که تکلیف شده اجرا کنند.

وی ادامه داد: دوباره در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم مجدداً آن را به تصویب برسانیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خرید اتوبوس برای تهران به عمر شورای پنجم می‌رسد گفت: قراردادی که با ایرانخودرو برای تأمین بیش از ۲۰۰ اتوبوس بسته شده است شکل می‌گیرد و پولی هم برای بازآفرینی اتوبوس‌های فرسوده فعلی پرداخت شده است، اما آنچه که ما می‌خواستیم رخ نداد و امیدوار هم نیستیم، اما باز هم تلاش می‌کنیم و پیگیری می‌کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟