خرید 200 اتوبوس از ایران‌خودرو نهایی شد

اتوبوس / به گزارش رکنا، محسن هاشمی در حاشیه صحن امروز شورا در جمع خبرنگاران درباره سرانجام خرید اتوبوس‌های جدید برای پایتخت گفت: قرارداد 200 اتوبوس با ایران‌خودرو منعقد و نهایی شده است و پولی در این زمینه نیز پرداخت شد و بازآفرینی تعدادی از اتوبوس‌ها شکل خواهد گرفت، ولی آنچه که به طور کلی می‌خواستیم محقق نشد و اکنون خیلی در این زمینه امیدوار نیستیم، ولی با این وجود کار‌های لازم و پیگیری‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد:امروز جلسه هم‌اندیشی با شهردار و معاونان شهرداری برگزار نشد البته در صحن امروز شورا مباحث مختلفی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

هاشمی گفت: وضعیت تهران و برخی از کلانشهر‌ها به لحاظ کرونا نگران‌کننده است و شرایط کرونا و آلودگی سبب بروز مشکلاتی شده که لازم است تصمیم اساسی در این زمینه گرفته شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا زمانی که آلودگی هوا تشدید می‌شد دو روز تهران را تعطیل می‌کردیم و الان با وجود همه مشکلات معیشتی، کرونا و آلودگی هوا، ستاد ملی مقابله با کرونا کار‌های ویژه‌تری انجام نمی‌دهد و تنها به مردم هشدار داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نظرمان تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران در شرایط کنونی است، گفت: سران قوا نباید با اختلاف میان یکدیگر سبب ایجاد نا امیدی در کشور شوند.

رئیس شورا درباره جزئیات صحن امروز شورای شهر گفت: لایحه اصلاح ساختار که امروز مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، 10 ماه پیش لایحه آن به شورای شهر ارائه شده بود که هنوز آن زمان کرونا شیوع پیدا نکرده بود و اکنون شهرداری نظرش استرداد لایحه بوده است.

هاشمی گفت: فوریت لایحه اصلاح ساختار امروز در صحن شورای شهر رأی نیاورد و اگر این مسأله تصویب می‌شد جزئیات آن مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی تصویب کرد: طرح حمایت از خیرین مسکن‌ساز نیز که به امضاء 12 عضو شورا رسیده بود در صحن شورای شهر کلیات آن رأی نیاورد. همچنین لایحه گردشگری در طرح تفصیلی امروز بررسی شد و اقدامات بیشتر در این راستا در جلسات آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟