پرستاری از بیماران کرونایی؛ مجازات جایگزین حبس برای خاطیان کرونایی

 کرونا / به گزارش رکنا، رضا عسگری  در رابطه با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس برای افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در استان زنجان، اظهار کرد: طبق پیشنهاد ارائه شده به دستگاه‌های قضایی استان زنجان مبنی بر استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس، افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، مجازات انجام خدمات غیرپرستاری و پزشکی برای بیماران کرونایی تعیین می‌شود که این پیشنهاد در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان نیز تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد همچنان به وجود بیماری کرونا اعتقادی ندارند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، افزود: در ماه‌های گذشته چندین پرونده نسبت به برخی از افراد با برگزاری مراسم تجمعی عروسی و صنوف به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شده و همچنان مفتوح است.

این مسئول با بیان اینکه مجازات سنگینی اعم از حبس برای افرادی که بهداشت عمومی را تهدید می‌کنند در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به دستگاه‌های قضایی استان پیشنهاد شده است برای این افراد از قانون مجازات جایگزین حبس برای مشاهده زحمات و شرایط سخت حاکم از کرونا بر کادر درمان و بیماران مبتلا استفاده شود که امیدواریم اثرگذار باشد.

فرمانداز زنجان با تاکید بر اینکه همچنان برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اعم از عقد و عروسی، ختم و غیره در شهرستان زنجان ممنوع بوده و سالن‌های پذیرایی نیز تعطیل است، ادامه داد: در صورت برگزاری مراسم عروسی باید بسیار محدود و خانوادگی باشد.

عسگری با اشاره به برگزاری مراسم تجمعی ترحیم در زنجان و ابتلای ۱۰ نفر از بستگان نزدیک خانواده فرد فوت شده به بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: اکنون با اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان وضعیت بهتری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم ولی امید است با اعمال محدودیت‌های کرونایی و رعایت بیشتر مردم درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیشتر شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617552 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟