استاندار گلستان: به هیچ قیمتی حاضر به بازگشت به شرایط قرمز نیستیم

کرونا / به گزارش رکنا، هادی حق‌شناس ظهر امروز در حاشیه جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: اگر آمار بیماران کرونا در استان طی یک ماه گذشته رشد قابل‌توجهی نداشته، به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بوده است. البته به نظر می‌رسد در یک هفته گذشته تعداد بیماران کمی افزایش یافته و این هشداری برای مردم همه شهرستان‌های استان است که اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، مجدداً به وضعیت قرمز بازمی‌گردیم.

وی افزود: در جلسه امروز مقرر شد تمامی ادارات، رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، بانک‌ها، داروخانه‌ها و همه صنوف، به افرادی که از ماسک استفاده نکرده‌اند خدمت ارائه نکنند. کارکنان ادارات دولتی که ماسک نزنند در بخش تخلفات اداری با آنها برخورد خواهد شد و کارکنان بخش‌های خصوصی که ماسک نزنند نیز از سوی اصناف و اداره صمت با آنها برخورد می‌شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: با وجود اینکه حدود ۶۰ درصد دانش آموزان به‌صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، خوشبختانه مشکلی از نظر کرونا در مدارس نداریم.

حق‌شناس با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد بیماران بستری در استان افراد بالای ۶۰ سال هستند، گفت: از جوان‌ها درخواست می‌کنیم که پروتکل‌ها را بیشتر رعایت کنند تا کمتر پدربزرگ و مادربزرگ‌ها یا والدین را در بیمارستان‌ها ببینیم.

وی بیان کرد: تشییع جنازه‌ به شکل عمومی همچنان در استان ممنوع است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد مراسم در تالارهای پذیرایی با نصف ظرفیت و با حداکثر زمان ۲ ساعت برگزار شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617513 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟