کلیات طرح ارائه تسهیلات ویژه برای خیرین" مسکن ساز " رای نیاورد

تسهیلات / به گزارش رکنا، صبح امروز بررسی طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و محمد سالاری در واکنش به کلیات این طرح گفت: نفع این کار که ما به افراد نیازمند فاقد مسکن کمک کنیم خوب است. اما در این طرح تسهیلاتی قرار است به افراد تحت عنوان خیرین مسکن ساز داده شود که حتی در اختیار شورای شهر نیست.

وی با بیان این که در پرداخت عوارض و حتی تامین پارکینگ تخفیف‌های زیادی به خیرین مسکن ساز داده می‌شود، اما بخشی از این تسهیلات و تخفیفات در حوزه اختیارات شورای شهر نیست، تصریح کرد: در این طرح قرار است بسته‌های تشویقی به خیرین داده شود اما اساسا امکان ردگیری این که آیا مالک بعد از گرفتن تسهیلات مسکن را به افراد نیازمند داده یا نه در حوزه اختیارات شهرداری نیست و نمی‌توان آن را پیگیری کرد.

حجت نظری در موافقت با کلیات این طرح گفت: نیت این طرح خیرخوانه است چرا که به افراد نیازمند در تامین مسکن کمک می‌کند. اما دغدغه‌هایی نیز در مورد جزئیات این طرح وجود دارد که پیشنهاد می‌شود ما به کلیت آن رای داده و بعد در مورد جزئیات در کمیسیون‌ها به بحث و تبادل نظر بپردازیم.

در ادامه زهرا نژاد بهرام با طرح این سوال که اساسا خیرین مسکن ساز چه کسانی هستند؟ گفت: اگر تعریف درست و دقیقی از عنوان خیرین مسکن ساز در متن طرح بیاوریم قطعا بسیاری از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها مرتفع خواهد شد.

در ادامه علی اعطا با بیان این که این پیشنهاد در ظاهر خوب است اما وقتی به مفاد آن نگاه می‌کنیم می‌بینیم اگر این تسهیلات به هر کسی داده شود ، عنوان خیریه مسکن ساز می‌شود، گفت: چرا که ما در این طرح تاکید می کنیم که خیرین می‌توانند ضوابط و الزامات طرح تفصیلی و جامع را رعایت نکنند و چون هزینه‌ها پایین می آیند همه خیر می‌شود، اما این مسئله خلاف مقرراتی است که روی آن پافشاری داریم و حتما باید تعریف خیر مسکن ساز دقیق باشد تا زمینه بروز فساد فراهم نشود.

در ادامه حسن رسولی در دفاع از این طرح گفت: در همه جای دنیا شهرداری‌ها با هدف کاستن از آسیب‌های اجتماعی در تامین مسکن ارزان قیمت کمک می‌کند و می‌توانیم کلیات این طرح را به تصویب برسانیم و بعد در جزئیات و تعدیل بخشودگی‌های مغایر به تفاهم برسیم.

 علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی که به عنوان نماینده شهرداری صحبت می‌کرد گفت: مجموعه مدیریت شهری یک ایده تحت عنوان مسکن قابل استطاعت دارد که در کمیسیون زیر بنایی دولت در حال بررسی است که سعی کردیم همه کنشگران مسکن را در این طرح مورد توجه قرار داده و تمرکزمان بر روی نوع مسکن که قابل استطاعت باشد قرار گرفته که پیشنهاد می‌دهم اجازه دهید این پیشنهاد در هیات دولت تصویب شود و بعد از آن شورا کمک کند.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران به کلیات طرح ارائه تسهیلات ویژه خیرین مسکن ساز برای کمک به تامین مسکن اقشار محروم رای ندادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟