رکورد شناسایی بیماران کرونایی در ایلام  / وضعیت ‌به مراتب بدتر از موج اول و دوم ‌

کرونا / به گزارش رکنا، جمیل صادقی‌فر با عنوان اینکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا از 13 هزار نفر گذشته است‌ اظهار داشت: شناسایی بیماران کرونایی در ایلام به بحران رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ادامه روند صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا، آینده مبهم و تهدید جدی برای سلامت شهروندان ایلامی را در پی دارد و بی توجهی به آن استقبال از مرگ است.

وی کاهش استفاده از ماسک در مراودات اجتماعی و حضور در مجامع و معابر از علل این افزایش ابتلا به ویروس کرونا در ایلام را عنوان کرد و افزود: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که 48 درصد مردم ایلام از ماسک استفاده نمی‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، عدم استفاده از ماسک، نادیده گرفتن پروتکل‌های اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را زمینه‌ساز ورود موج جدید ویروس کرونا به استان ایلام دانست و خاطرنشان کرد: اقدامات بازدارنده و اعمال محدودیت‌ها در استان انجام شده اما این عوامل تا به باور مردم تبدیل نشود تاثیری در کاهش ابتلا به بیماری کرونا ندارد.

این مقام بهداشتی استان به خانوادگی شدن ابتلا به ویروس کرونا در ایلام گریزی زد و گفت: وضعیت در یک هفته گذشته در استان ایلام به مراتب بدتر از موج اول و دوم شیوع ویروس کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امیدوارم متولیان اجرایی و نظارتی بر مصوبات ستاد مقابله با کرونا ویروس استانی درست و حسابی و با دقت پای کار باشند. چراکه، وضعیت امروز استان ایلام جایی برای انجام کارها از سر رفع تکلیف باقی نگذاشته است.

وی افزود: مردم بدانید جانتان در خطر است و رفع این خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است پس به رعایت پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشید و خطر را از خود دور کنید. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟