افزایش آمار نگران کننده ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی/ تمام دستگاه های اجرایی پای کار بیایند

کرونا / به گزارش رکنا، جواد آقازاده  اظهار داشت: طی نامه ای به وزیر بهداشت و درمان از وی درخواست کمک کرده ایم چرا که به نظر می آید مبارزه با کرونا یک کار فرابخشی است و نمی توانیم به تنهایی این موضوع را مدیریت کنیم به طوری که اوضاع برایمان به تنهایی قابل کنترل نیست.

وی بر همکاری سایر دستگاه های اجرایی تاکید و تصریح کرد: باید تمام نهادها پای کار بیاییند تا مثل اوایل شیوع کرونا، اوضاع را مدیریت کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: عمده اقدامات برای جلوگیری از فوت ناشی از کرونا، فیزیوتراپی ریه، تشخیص زود هنگام، قرنطینه به موقع و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

آقازاده کاهش سفرهای بین شهری و درون شهری را خواستار شد و گفت: باید کار مبارزه با کرونا را همچون اوایل شیوع این بیماری شاهد باشیم که در این راستا باید سایر نهادها و دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

وی با ابراز نگرانی که تجمعاتی که توسط مردم انجام می شود، گفت: نگران برگزاری مراسم عروسی و جشن های پس از ماه صفر هستیم و ضرورت دارد دستگاه های اجرایی و نهادهای متولی بدون اغماض در این زمینه برخورد کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه در این راستا باید قاطعانه برخورد شود، ادامه داد: پیش بینی می شود در صورت برگزاری چنین مراسماتی اوضاع وخیم تر از امروز شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه از تخصیص اعتبار ویژه برای اتمام بیمارستان زنان ارومیه خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تخت های جدید را در این بیمارستان وارد مدار بهره برداری کنیم.

آقازاده با بیان اینکه بیمارستان طالقانی و امام ارومیه ظرفیت پذیرش تخت های بیمارستانی پر است، اظهار داشت: بیمارستان مطهری محل بستری زنان باردار مبتلا به کرونا است و هم اکنون 20 زن باردار مبتلا در این بیمارستان بستری هستند.

وی با بیان اینکه علیرغم میل باطنی مجبور شدیم بیماران را در بیمارستان تخصصی قلب ارومیه بستری کنیم، افزود: 35 بیمار قلبی مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: بیمارستان عارفیان ارومیه نیز در حال پذیرش بیماران مبتلا به کرونا است و در حال حاضر بیمارستان های بخش خصوصی نیز پذیرش بیمار کرونایی دارند.

آقازاده ادامه داد: باید فضا مدیریت شود چرا که اورژانس بیمارستان ها پر شده و بسیاری از بیماران در برانکارد هستند.

وی با اشاره به آمار بستری ها، اعلام کرد: یک هزار و 153 نفر در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد 209 نفر طی 24 ساعت اخیر بستری شده اند که از کل بستری ها، 80 نفر به ونیلاتور متصل هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟