رایزنی برای نقل و انتقال سوابق بیمه ای روستاییان به صندوق تامین اجتماعی

بیمه / به گزارش رکنا، علی شیرکانی  درباره همپوشانی های بیمه ای گفت: وقتی مستمری از یک جا بیشتر برقرار نمی شود، چرا فرد حق بیمه به دوجا پرداخت کند؟. زمانی همپوشانی ایجاد می شود که فرد بخواهد دو خدمت را دریافت کند مثلا دودفترچه بیمه درمانی داشته باشد، اما درباره صندوق ما برای چه باید دو حق بیمه بدهد؟.

وی درباره نقل و انتقال سوابق بیمه ای هم اظهار کرد: یک مدت جلوی نقل و انتقالات گرفته شده بود اما اکنون تعامل و همکاری خوبی با تامین اجتماعی شکل گرفته، قصد داریم تفاهم مشترکی را انجام دهیم که به هیئت امنا ارسال می شود تا پس از اخذ مجوز از هیئت امنا اجرایی شود و مشکل مردم هم درباره نقل و انتقال سوابق حل شود.

شیرکانی افزود: صندوق های ما نوعی ابزار تشویقی دولت است که افراد به شهرها نروند و به روستا برگردند. برخی مدتی در شهر کار کرده و بیمه تامین اجتماعی بوده اند و قصد دارند به روستا برگردند و سوابقشان را به صندوق ما منتقل کنند. یا برعکس، ممکن است جوانی به دانشگاه برود و کاری پیدا کند و بخواهد سابقه اش را از صندوق ما به تامین اجتماعی منتقل کند. این کار، موانعی دارد که امیدواریم برطرف شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه مابه التفاوت هزینه ای نقل و انتقالات مشمول قانون نقل و انتقالات است و در قانون مشخص شده است که دقیقا بر چه مبنایی محاسبه شود اظهار کرد: جالب آنکه در دو سه سال اخیر بیشتر انتقال از سمت تامین اجتماعی به سمت ما بوده است.

وی ادامه داد: وام های اشتغال روستایی خوبی به ویژه در این دولت ارائه شده و خدمات و پشتیبانی از روستاها خوب بوده است و نقل و انتقالات به سمت صندوق ما رشد چندین برابری پیدا کرده است. سال های قبل شاید ۷۰ متقاضی نقل و انتقال داشتیم، اما اکنون به ۲۰۰۰ نفر هم رسیده است و می توان گفت مهاجرت معکوس را شاهدیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟