اجرای«طرح ابر» برای ارتقای بهداشت روان جامعه کار کشور

بهداشت / به گزارش رکنا، "ابراهیم صادقی فر" معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تقی رستم بندی رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در جلسه تدوین برنامه ملی "طرح سامان "که به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های آذربایجان غربی، البرز، کرمان، فارس، زاهدان، کرمانشاه، تهران، خوزستان و لرستان برگزار شد با اعلام این خبر گفت: آمار اختلالات روانی در جامعه کار و تولید بیشتر از میانگین جامعه است و به همین منظور برنامه «طرح ابر» برای ارتقای بهداشت روان جامعه کار و تولید اجرایی می شود.

وی ضمن گرامیداشت دهم اکتبر روز "جهانی بهداشت روان "و آمار پژوهشی که در سال 94 با 13 هزار و 600 نمونه جامعه کار و تولید جمع آوری شده است، گفت: متاسفانه آماراختلالات روانی در جامعه کار و تولید بیشتر از میانگین جامعه است.

صادقی فر با بیان اینکه معاونت اجتماعی فرهنگی برنامه ای مدون در قالب "طرح ابر" برای ارتقای بهداشت روان جامعه کار و تولید برنامه ریزی کرده است، یادآور شد: سال گذشته این طرح را از استان البرز شروع کردیم و امسال با جدیت در سایر استان ها ادامه خواهیم داد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر سواد پیشگیری از اعتیاد که مورد توجه سازمان بهداشت جهانی است تاکید کرد و گفت: نا آگاهی در خصوص اعتیاد باعث شده این بیماری در جامعه کار و تولید شیوع پیدا کند.

صادقی فر افزود: در طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید به این موضوع توجه ویژه شده است.

وی تصریح کرد: این طرح 4 سال است که در جامعه کار و تولید اجرایی شده و تا به امروز یک هزار و 800 بنگاه اقتصادی (50 تا 500 نفری) را با جمعیت حدود 3 میلیون نفری تحت پوشش قرار داده که امیدواریم امسال با همکاری استان ها کارگاه های زیر 50 نفر هم تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

صادقی فر توضیح داد: در این طرح سه بسته آموزش و ترویج سبک زندگی، استقرار تسهیلات مراقبت جسمی، روانی و اجتماعی کارگران، کارفرمای سلامت محور به عنوان مداخلاتی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید درنظر گرفته شده است.

ضرورت آموزش تاب آوری به جامعه کار و تولید

در این نشست، تقی رستم بندی، رئیس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه باید نشاط در جامعه افزایش یابد تا امید و رضایت افزایش پیدا کند بر ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی ودر راس آنها اعتیاد تاکید کرد.

وی بر ضرورت پوشش ملی طرح های آموزشی و پیشگیرانه و حمایت مالی پایدار طرح های به اثبات رسیده تاکید کرد.

رستم بندی با اشاره به اینکه هر میزان فشار اجتماعی زیاد شود، احتمال کج روی و بروز آسیب بیشتر است خاطر نشان کرد: تنگناهای اقتصادی به مردم به خصوص جامعه کار و تولید فشار وارد می کند از همین رو آموزش تاب آوری بسیار اهمیت دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟