وزارت نفت 141 دستگاه ونتیلاتور به وزارت بهداشت اهدا کرد

سلامت / به گزارش رکنا، مراسک اهدای 141 دستگاه ونتیلاتور از طرف وزارت نفت به وزارت بهداشت به صورت مجازی برگزار شد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در این نشست گفت: در بهمن سال گذشته ، 36 گیت ایجاد کردیم و برای روزهای سخت پروتکل نوشتیم.

به گفته او ایران می دانست که در شرایط سخت نمی تواند پتروشیمی را ببندد و در این زمینه به بررسی پرداختیم تا دچار فقدان نشویم.

نمکی تصریح کرد:در این میان وزارت نفت و پتروشیمی بسیاری همکاری کردند. استانداران و کادر بهداشت و درمان شب و روز نداشتند و امروز تعدادی ونتیلاتور در حالی هدیه می‌شود که ساخت داخل است.

او افزود: شبانه روز به دنبال ماسک، کاور و .. می گشتیم اما نیروهای پتروشیمی به ما وسیله داده و بسیاری از افراد می گفتند 40 هزار ماسک ارسال می شود اما خبری نشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: در 50 روز مردم این کشور ونتیلاتور، ماسک و .. تولید کردند و در این مدت در عرصه بین المللی به تولید کننده و توزیع کننده تبدیل شدیم.

او بیان کرد: مولفه های متعدد تاثیر گذار بود که از 30 مرگ به روزانه به مرگ های سه رقمی رسیدیم.

نمکی افزود: اروپایی ها بعد از ما دچار کرونا شدند و در آن مدت فهمیدند ایران بعد از تحریم چگونه این روزها را گذراند. وقتی دراروپا ونتیلاتور را از افراد پیر باز کرده و به جوانان وصل کردند فهمیدند ایرانیان چه عظمتی را طی کرده اند.

نمکی در پایان گفت: امید است با همدلی وفاق با مدیریت بهینه اقتصاد در زمینه اقتصاد سلامت همکاری های لازمه صورت گیرد. برای اجرای عدالت در سلامت باید بسته های حمایتی و خدماتی ارائه داد. هیچ کشوری نمی‌تواند با 50 هزار دلار درآمد با شیوه های بدون نظارت وبسته بندی بدون سطح بندی پیش ببرد. باید راهکارها را دنبال کرد تا بتوان دانش را در خدمت پتروشیمی قرار داد تا در ابعاد نیروی انسانی و مدیریتی بتوان از ظرفیت های موجود استفاده کرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟