صفر تا صد وضعیت آموزش در چهارمحال و بختیاری از زبان خانم مدیرکل

آموزش / به گزارش رکنا، مشکلات و مصائب آموزش مجازی، نبود زیرساخت آموزش مجازی در بعضی از روستا‌های چهارمحال و بختیاری، مشکلات رفت‌وآمد معلمان در دوران شیوع ویروس کرونا و درخواست پیگیری تعدادی از مطالبات و انتقادات اولیاء دانش‌آموزان ما را بر آن داشت که فرحناز قائدامینی، مدیر کل آموزش و پروش چهارمحال و بختیاری را به یک گفت‌وگوی زنده در فضای اینستاگرام دعوت کنیم و سوالاتی را مطرح نمائیم؛ در زیر مختصری از این گفت‌وگو را ملاحظه می‌کنید.

لطفا گزارشی از روند فعلی آموزش دانش‌آموزان استان ارائه دهید: با بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه سال جاری روند آموزش به صورت ترکیبی از حضور و استفاده از شبکه شاد به صورت مجازی دنبال می‌شود که دانش‌آموزانی که تمایل به حضور داشتند را شیفت‌بندی کردیم و سعی شد فضای مدارس را به بهترین نحو ضدعفونی کنیم و شرایطی را فراهم آوریم که سلامت دانش‌آموزان به خطر نیافتد.

در زمان بازگشایی مدارس استان میزان حضور دانش‌آموزان 60 درصد در کل استان ارزیابی شد که با گذشت حدود یک ماه این میزان به 37 درصد کاهش پیدا کرد و عمده حضور در مناطق روستایی بوده است

در زمان بازگشایی مدارس استان میزان حضور دانش‌آموزان 60 درصد در کل استان ارزیابی شد که با گذشت حدود یک ماه این میزان به 37 درصد کاهش پیدا کرد و عمده حضور در مناطق روستایی بوده است که مدیران و معلمان در این مناطق و سایر نقاط استان با فداکاری و دلسوزی در مدرسه‌ها حاضر می‌شوند و روند آموزش را پیگیری می‌کنند.

در هر مدرسه آمار جامعی از وضعیت تک تک دانش‌آموزان در زمینه توانایی استفاده از شبکه‌های مجازی ارائه شد و همه در تلاش برای رفع مشکلات آن‌ها هستیم.

 چه تدابیری برای حضور امن دانش‌آموزان اندیشیده شده؟

حدود 70 درصد از میزان حضور دانش‌آموز در مناطق روستایی این استان بوده است و مربوط به منطقه کوهرنگ و لردگان می‌باشد و برای حضور امن دانش‌آموزان به تمامی مدیران مدارس ابلاغ شده که بحث ضدعفونی را مداوم پیش ببرند و دانش‌آموزان را به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری الزام کنند.

طبق بخشنامه جدید آموزش و پرورش هر معلم یا دانش‌آموزی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌اش دچار علائم سرماخوردگی شد تا 2 هفته از حضور او در مدارس جلوگیری شود

طبق بخشنامه جدید آموزش و پرورش هر معلم یا دانش‌آموزی که خود یا یکی از اعضای خانواده‌اش دچار علائم سرماخوردگی شد تا 2 هفته از حضور او در مدارس جلوگیری شود و پس از اطمینان از سلامت او اجازه ورود به مدارس را داشته باشد.

آموزش‌هایی نیز از طریق کلاس‌های حضوری و شبکه شاد به دانش‌آموزان و اولیا در خصوص روش‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس داده شده و با توجه به اهمیت سلامت دانش‌آموزان به صورت مستمر بازدید و بازرسی از سوی آموزش‌وپرورش هر شهرستان و پرسنل مرکز بهداشت صورت می‌گیرد.

من از همکاران گرامی که با وجود مشکلات مالی فراوان و حقوق اندکی که کفاف هزینه‌های رفت‌و آمد آن‌ها نمی‌شود خالصانه در راه آموزش‌دانش‌آموزان این استان زحمت می‌کشند و جان خود را به خطر می‌اندازند، صمیمانه تشکر می‌کنم. به همه مدارس ابلاغ شده که شورای مدارس این اختیار را دارد که حضور معلمان و دانش‌آموزان را مدیریت کنند.

به تمامی مدارس ابلاغ شده که با توجه به شرایط و وضعیت همان مدرسه اقداماتی صورت پذیرد که نه سلامت دانش‌آموزان و معلمان به خطر بیافتد و نه روند آموزش مختل شود لذا به همه مدارس ابلاغ شده که شورای مدارس این اختیار را دارد که حضور معلمان و دانش‌آموزان مدیریت کند و رفاه حال معلمان را نیز در نظر بگیرند.

برای نظارت بهتر بر فعالیت مدارس و روند آموزش و رعایت حقوق دانش‌آموزان و معلمان هر کدام از معاونان آموزش و پرورش به عنوان معاون معین، وضعیت مدارس هر شهرستان را رصد می‌کنند.

 برای دانش‌آموزان روستایی استان که توانایی استفاده از شبکه شاد را ندارند چه تدابیری اندیشیده‌اید؟

تمامی دانش‌آموزان مناطق روستایی از جهت داشتن تبلت، وجود اینترنت در منطقه خود و توانایی استفاده از شبکه‌ی تلویزیونی آموزش مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و آن دسته که به هیچ کدام از موارد فوق دسترسی ندارند عمدتا در کلاس درس حاضر می‌شوند و در کنار حضور، درس‌نامه‌هایی توسط آموزش و پرورش طراحی شده که در بین آنان به صورت مستمر توزیع می‌شود.

 شنیده شده بعضی از مدارس روستاهای استان با قطعی آب مواجه شده‌اند آیا صحت دارد؟

با توجه به مشکلات زیرساختی و کمبود آب استان، تعدادی از روستاها دچار قطعی آب شده‌اند که این مشکل در مدارس نیز وجود دارد که مجموعه آموزش‌و پرورش با جدیت پیگیر رفع مشکل قطع آب در این مناطق است و به مدیران این مناطق ابلاغ شده که با وجود مشکلات بتوانند طوری مدیریت کنند که نه سلامت دانش‌آموزان به خطر بیافتد و نه آموزش‌ آن‌ها دچار مشکل شود.

مجموعه آموزش‌و پرورش استان با توجه به شیوع ویروس کرونا تا کنون مبلغ 6 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس مناطق کم‌برخوردار و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و حفاظت فردی هزینه کرده است

مجموعه آموزش‌و پرورش استان با توجه به شیوع ویروس کرونا تا کنون مبلغ 6 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس مناطق کم‌برخوردار و تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و حفاظت فردی هزینه کرده است و سعی شده در تمام مدارس استان مشکلی از قبیل نبود مواد ضدعفونی کننده و شوینده وجود نداشته باشد که به حمدالله تا کنون مشکل جدی در این زمینه نداشتیم و موارد جزئی گزارش رسید که به سرعت مشکل مرتفع شد.

در پایان سخنی با اولیاء و معلمان دارید؟

از تمام اولیاء محترم خواهشمندیم بیش‌ از پیش پیگیر وضعیت آموزش فرزندان خود باشند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل سریعا آموزش و پرورش را مطلع کنند همچنین از تمام مدیران و معلمان دلسوز این استان که فداکارانه و با وجود مشکلات بسیاری از جمله رفت‌وآمد و مشکلات مالی و معیشتی پیگیر آموزش دانش‌آموزان این استان هستند تقدیر و تشکر می‌کنم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟