اختلال در ارائه خدمات بهداشت روان در اکثر کشورها وجود دارد

اختلال / به گزارش رکنا، دکتر المنظری در پیام 11 اکتبر 2020 با اشاره به این که نتایج حاصل از یک نظر سنجی در 130 کشور، حاکی از ایجاد اختلال COVID-19 بر دسترسی به خدمات بهداشت روان بوده، بر نیاز فوری به افزایش حمایت های مالی در این زمینه تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از این پیام آورده است: سازمان جهانی بهداشت از مدتها پیش، بر کمبود شدید بودجه در زمینه سلامت روان تأکید کرده بود. همچنین پیش از شروع همه گیری، کشورها کمتر از 2 درصد از بودجه ملی بهداشتی خود را برای سلامت روان هزینه می کردند و جهت تأمین نیازهای جمعیت خویش تلاش می کردند. با این حال، همه گیری کووید-19 منجر به افزایش تقاضا در زمینه خدمات بهداشت روان شده است چرا که سوگواری، انزوا، از دست دادن درآمد و ترس نیز باعث تشدید شرایط موجود می شود. بسیاری از افراد نیز ممکن است با افزایش میزان الکل و مصرف مواد مخدر، بی خوابی و اضطراب روبرو باشند.

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در ادامه گفته است: کووید-19 خود می تواند منجر به عوارض عصبی و روانی، مانند هذیان، اضطراب، پریشانی و سکته شود. لذا افرادی که سابقه ابتلا به اختلالات ذهنی، عصبی یا مصرف مواد دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به کووید-19 با پیامدهای شدید و حتی مرگ می باشند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟