کرونا در اروپا/ بالاترین سطح هشدار در شهرهای فرانسه

کرونا / به گزارش رکنا، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد. جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که با توجه به شمار روزافزون مبتلایان به کرونا در فرانسه نخست وزیر این کشور ازشهروندان خواسته است که خود را برای موج دوم کرونا آماده کنند.

وی در این باره گفته است: ما درواقع در شرایط بسیار سختی قرار داریم. نخست وزیر فرانسه درباره محدودیت های بیشتر برای شهروندان در صورت بدتر شدن شرایط هشدار داد. فرانسه روز شنبه از ابتلای حدود 27 هزار نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که از شروع بحران کرونا بی سابقه بود.

نگرانی اکثر شهروندان آلمانی درباره موج جدید کرونا در سال 2021

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که در بحران کرونا اکثر شهروندان آلمانی انتظار کاهش موارد ابتلا به کرونا در سال آینده را ندارند. 60 درصد شهروندان آلمانی اظهار داشته اند که به صورت کامل و یا کم و بیش نگران وقوع موج جدیدی از کرونا در سال آینده هستند. تنها 18 درصد شهروندان نظری خلاف این را داشتند.

این نظر سنجی در فاصله زمانی 11 تا 18 سپتامبر از بین هزار نفر از شهروندان آلمانی واجد شرایط انجام شده است.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که بزرگترین ترس در بحران کرونا برای 23 درصد شهروندان آلمانی این است که خودشان بیمار شوند، برای 20 درصد شهروندان جدایی جامعه و برای 18درصد بیمار شدن وابستگان بوده است. 5 درصد هم بیشترین نگرانی را درباره از دست دادن شغل خود داشتند.

تاکید دولت انگلیس بر ضرورت اعمال محدودیت های بیشتر

وزیر فرهنگ انگلیس هم اعلام کرده که محدودیت های بیشتر در این کشور ضرورت دارد. وی اظهار داشته که هدف این اقدامات این است که این ویروس را تحت کنترل درآوریم. وی ابراز امیدواری کرد که تا کریسمس و شاید زودتر بتوان این کار را انجام داد.

این مقام انگلیسی خطر سرایت ویروس را بخصوص در میخانه ها، رستوران ها و کلوپ های شبانه بالا دانست.

2467 مورد ابتلای جدید به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 2467 مورد دیگر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد.

کرونا بلای جان خزانه های مناطق مختلف اروپایی

بحران کرونا شکاف های عمیقی را در خزانه شهرها و مناطق مختلف در اتحادیه اروپا ایجاد کرده به گونه ای که از هر دو نفر 9 نفر انتظار کاهش درآمدها را دارند. این نتیجه تحقیقات یک نهاد اروپایی است.

این بررسی همچنین از اختلافات فاحش سیستم های بهداشت و سلامت کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر می دهد.

"بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس هم روز دوشنبه یک سیستم هشدار سه مرحله ای کرونایی را اعلام کرد. با این مراحل هشدار کرونایی محدودیت ها باید در مناطق مختلف انگلیس بهتر طراحی و تنظیم می شود. شمال انگلیس در حال حاضر به شدت تحت تاثیر شیوع مجدد کرونا قرار گرفته است.

هشدار درباره بدتر شدن اوضاع کرونایی در انگلیس

معاون رئیس امور پزشکی انگلستان هشدار داد که وضعیت این ویروس در بریتانیا به «نقطه اوج» رسیده و احتمالاً اوضاع حتی بدتر خواهد شد.

پروفسور جاناتان ون تام در بخشی از یک مقاله منتشر شده توسط دولت گفت که تعداد افراد آلوده به ویروس جدید کرونا در انگلیس فقط در حدود یک هفته تقریباً دو برابر شده است. وی هشدار داد که با افزایش شمار بیماران پذیرش شده در بیمارستان و بخصوص بخش مراقبت‌های ویژه، این کشور در حال رقتن به سمت شرایط سخت و تاریک کرونایی قرار دارد..

معاون ارشد رئیس امور پزشکی انگلستان همچنین گفت، این بیماری که در هفته‌های اخیر به سرعت در میان جمعیت جوان گسترش یافته، اکنون گروه‌های سنی مسنتر را تحت تأثیر قرار داده است. وی همچنین افزود که انگلیس در آینده نزدیک شاهد افزایش مرگ و میرهای مرتبط با ویروس کووید-19 خواهد بود. این کشور در حال حاضر به میزان هفت درصد، یکی از بدترین نسبت‌های منجر به مرگ و میر در جهان را دارد.

این کشور با بیش از 17000 مورد جدید کووید-19 فقط در روز پنجشنبه رکورد خود را شکست. این رشد باعث شد مت هنکاک وزیر بهداشت، ‎از لحظاتی خطرناک سخن به میان آورد.

یک مطالعه جدید همچنین نشان داد که کمتر از 12 درصد از افراد دارای علائم کووید-19 در انگلیس، برای اطمینان از ابتلا به این بیماری آزمایش می‌دهند و تقریبا فقط 20 درصد از این افراد خود را قرنطینه میکنند.

لندن مجموعه‌ای از اقدامات را برای مقابله با بیماری همه‌گیر ویروس کرونا ارائه داده است، از جمله لزوم استفاده از ماسک، فراخوان کارفرمایان برای صدور اجازه فعالیت از منزل به کارکنان خود، اعمال محدودیت در مشاغل مختلف و قانون بدنام «اقدامات شش‌گانه» که تجمع بیش از شش نفر را منع می‌کند.

انگلیس یکی از بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در اروپا را دارد بطوری که از زمان آغاز دوباره بازگشایی اقتصادی، مدارس و دانشگاه ها توسط دولت، شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است

تشدید محدودیت ها در اسلواکی

کشور اسلواکی هم می خواهد از پنج شنبه محدودیت های جدیدی برای مهار کرونا را اعمال کند که از جمله آن استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی است.

گسترش بالاترین سطح هشدار کرونایی در شهرهای فرانسه

در دو شهر دیگر فرانسه هم بالاترین سطح هشدار کرونایی اعلام شده است. پیش از این هم در بسیاری شهرهای بزرگ فرانسه به دلیل افزایش شمار مبتلایان بالاترین سطح هشدار کرونایی اعمال شده و محدودیت های زیادی مقرر شده بود.

محدودیت های سراسری جدید در ایتالیا

وزیر بهداشت ایتالیا هم محدودیت های سراسری جدید برای مهار ویروس کرونا را اعلام کرده است.

بیش از 16 هزار مبتلای جدید در فرانسه

نهادهی بهداشتی فرانسه هم روز گذشته از ابتلای 16 هزار مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه در عرض 24 ساعت گذشته 16101 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند. شمار مرگ های کرونایی هم در این دوره زمانی 46 مورد بیشتر شده است.

ارتش آلمان نیروهای بیشتری را برای مهار کرونا به میدان می آورد

ارتش آلمان هم می خواهد در صورت لزوم با 15 هزار نیرو به مناطق مختلف آلمان در مهار کرونا کمک کند. این خبر را یک سخنگوی وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است. در حال حاضر حدود 1300 نیروی ارتش آلمان در این زمینه فعال هستند. استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم شرایط کرونایی در کشورش را جدی دانسته و گفته است که آلمان در شروع موج دوم قرار دارد. رئیس بانک مرکزی اروپایی هم درخواست کرده که صندوق بازسازی دوباره اتحادیه اروپا به دلیل بحران کرونا هر چه زودتر اجرایی شود.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیدترین آمارها نشان می دهد که آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی همچنان در حال افزایش است و تا به حال در اسپانیا 890367 نفر به کرونا مبتلا شده و 32929 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. در فرانسه هم تا به حال 734974 نفر به کرونا مبتلا شده و 32683 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

انگلیس هم شدیدا تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 603716 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 42825 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. در ایتالیا هم تا به حال 354950 نفر به کرونا مبتلا شده و 36166 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 326482 نفر به کرونا مبتلا شده و 9702 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟