۹۵درصد تخت‌های بیمارستان آبادان در اشغال بیماران کرونایی است

کرونا / به گزارش رکنا، هوشان شریعتی اظهار داشت: در یک ماه اخیر مراجعه بیماران کووید ۱۹ و بستری بیماران بدحال در بیمارستان‌های شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان افزایش یافته و ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان طالقانی آبادان در حال پر شدن است.

وی همچنین به اشغال ۷۰درصد تخت‌های بستری بیمارستان طالقانی آبادان توسط بیماران کرونایی اشاره کرد و افزود: سرعت انتشار بیماری کرونا افزایش یافته به گونه‌ای که جوانان و افراد کم سن و سال را درگیر کرده و موارد مرگ و میر در جوانان نیز گزارش شده است.

شریعتی به اضافه شدن ۲۴ تخت جدید به بخش آی‌سی‌یو بیمارستان طالقانی آبادان اشاره کرد و افزود:بیمه هزینه اشغال تخت‌های جدید را متقبل نمی‌شود و هزینه‌های آن را مانند تخت‌های بخش‌های عمومی محاسبه می‌کند که این امر موجب ضرر و زیان بیمارستان شده است این درحالی است که این هزینه‌ها با پیگیری وزارت بهداشت و درمان در کلان شهرهای محاسبه ولی در شهرستان‌ها این کار عملی نشده است.

وی بیمارستان‌های امام خمینی(ره) "نفت" و بیمارستان ۱۷ شهریور تامین اجتماعی را به عنوان بیمارستان‌های معین در صورت پر شدن ظرفیت بیمارستان طالقانی آبادان اعلام کرد و گفت: در پیک اول شیوع کرونا برای ارایه خدمات درمانی به بیماران کووید ۱۹ از همکاری تامین اجتماعی و شرکت پالایش نفت آبادان استفاده شد اکنون نیز در صورت لزوم بیماران در بیمارستان های نفت و تامین اجتماعی آبادان بستری خواهند شد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: با توجه به پیش بینی شیوع آنفلوآنزا از هفته آینده در منطقه توصیه می‌شود افراد پرخطر همچون افراد چاق، دیابتی و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کنند.

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارایه می کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615645 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟