قرنطینه معتادان متجاهر مشکوک به کرونا/ تست مثبت ۶۱۶ تن

کرونا / به گزارش رکنا، فرید براتی سده  ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: طبق آمارهای ارائه شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد و در سال جاری به طور کلی حدود ۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر معتادان متجاهر دستگیر شده است، البته هنوز استان اصفهان گزارشی از میزان تعداد معتادان متجاهر دستگیر شده استان خود را ارائه نکرده است.

۵۷۷ معتاد متجاهر مشکوک به کرونا در قرنطینه

وی ادامه داد: از حدود ۲۵ هزار و ۸۲۱ معتاد متجاهر، ۲۰ هزار و ۳۵ معتاد در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند که در حال حاضر ۵۷۷ نفر از آنها در قرنطینه به سر می‌برند تا در صورت ابتلا به کرونا، علائم آنها در دوران قرنطینه بروز یابد و پس از آن اقدامات بعدی انجام شود.

به گفته براتی، همچنین از حدود ۲۵ هزار و ۸۲۱ نفر از معتادانی که در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند از حدود ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از آنها تست کرونا گرفته شده که جواب آزمایش ۶۱۶ نفر از آنها مثبت شده است.

رایزنی با وزارت بهداشت برای دریافت سهیمه واکسن آنفلوآنزا برای معتادان

براتی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۲ مرکز ماده ۱۶ و بیش از ۵۵۰ مرکز اقامتی به معتادان متجاهر خدمات ارائه می‌شود، درباره واکسناسیون آنفلوآنزای معتادان در کشور نیز توضیحاتی ارائه کرد و افزود: باتوجه به اولویتهایی که وزارت بهداشت برای تزریق این واکسن اعلام کرده و همچنین محدودیتهایی که برای توزیع آن وجود دارد، سازمان بهزیستی در حال رایزنی با وزارت بهداشت است تا در صورت امکان در مراحل بعدی معتادان نیز در سهمیه دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار گیرند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در زمینه اجرای دستورالعملهای مربوط به کرونا مطابق آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده عمل می کند؛ در زمینه واکسن آنفلوآنزا نیز هرطور که وزارت بهداشت از نظر اولویت بندی و شیوه نامه های اجرایی اعلام کند، عمل خواهد شد.

مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه درباره ساماندهی معتادان بی خانمان در ایام زمستان نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: سازمان بهزیستی هر ساله برای خدمات رسانی در ایام زمستان به معتادان بی خانمان جلسات هماهنگی با مراکز و موسسات کاهش آسیب برگزار و بخشنامه‌ای را برای بهزیستی استان‌ها ارسال می‌کند. بخشنامه سال جاری طی چند روز گذشته برای استان‌ها ارسال شده که باتوجه به شرایط سرد، مانند سال گذشته مراکز سرپناه فعالیت خود را جدی تر کنند و در صورتی که شرایط حاد و میزان متقاضیان بیشتر از ظرفیت مراکز سرپناه بود، این مراکز از سایر فضاهای موجود از جمله فضای مراکز گذری یا گرمخانه‌های شهرداری‌ها نیز استفاده کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟