خرید ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی تولید داخل برای مبتلایان به کرونا

کرونا / به گزارش رکنا، دکتر مهدی یوسفی، با بیان اینکه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی از تجهیزات سرمایه ‌ای مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا است، اظهار داشت: مطابق لیست معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این نهاد اقدام به خرید ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی تولید داخل نموده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مذکور جهت پیشگیری از کمبود و افت فشار اکسیژن در بخش‌های مراقبت‌های ویژه از ضروریات بیماران مبتلا به کرونا محسوب می‌شود، افزود: وزارت بهداشت از ابتدای بروز کرونا در کشور بودجه خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار داده بود و دانشگاه‌ها مستقیماً اقدام به خرید این دستگاه‌ کرده اند.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بحران و کمبود اکسیژن در مراکز درمانی و بر اساس دستور معاون درمان وزارت بهداشت تعدادی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی نیز توسط هیات امنا خریداری شده است.

دکتر یوسفی با اشاره به اینکه خریدهای هیات امنا به صورت تجمیعی انجام می گیرد، خاطرنشان‌کرد: خرید تجمیعی دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستانی منجر به کاهش قیمت قابل توجهی در روند خرید این دستگاه‌ها شده است.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: در حال حاضر از تعداد ۵۰ دستگاه اکسیژن ساز بیمارستانی خریداری شده ۲۲ دستگاه با دستور مستقیم معاونت درمان وزارت بهداشت در مراکز درمانی توزیع شده‌اند و سایر دستگاه‌ها نیز در اسرع وقت به بیمارستان‌های دولتی ارسال خواهند شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟