افزایش ۵۱ درصدی تخت‌های بستری ویژه بیماران کرونایی در مراکز درمانی ارتش

 کرونا / به گزارش رکنا، دریادار حبیب‌الله سیاری در جلسه روز یکشنبه قرارگاه پدافند زیستی ارتش که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش، معاونین هماهنگ کننده نیروهای تابعه و مسؤولان ارشد قرارگاه پدافند زیستی ارتش برگزار شد، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: آنچه که امروز ملت بزرگوار ایران به خوبی نظاره‌گر آن هستند، تلفیق علم، تخصص، تعهد پزشکی و فداکاری و سربازی به صورت توأمان توسط بخش بهداشت و درمان ارتش و سایر نیروهای مسلح برای کمک به مردم در عرصه مبارزه با ویروس کرونا است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تلاش در حفظ سلامت مردم، به امنیت کشور و حفظ و ارتقای توان دفاعی خود نیز توجه لازم را مبذول داشته و خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: اجرایی کردن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی ارائه خدمت‌رسانی به مردم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بهداشت و درمان نیروهای مسلح، آمادگی برپایی بیمارستان‌های صحرایی، سیار و نقاهتگاه‌ها در شهرستان‌های مورد نیاز پس از درخواست ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و تأیید سلسله مراتب، پذیرش و خدمت‌رسانی حداکثری به بیماران کرونایی، تولید و توزیع مناسب ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده، توسعه طرح‌های تحقیقاتی، تولید بسته‌ها و کلیپ‌های آموزشی در زمینه مقابله و کنترل بیماری کرونا و انتشار آن در فضای مجازی برای بهره‌مندی عموم هموطنان و ده‌ها برنامه اجرایی دیگر از ۴۸ ساعت گذشته در دستور کار ویژه قرارگاه پدافند زیستی ارتش قرار گرفته که مصوبات آن با جدیت در حال پیگیری و اجرا است.

سیاری با بیان اینکه ۵۱ درصد تخت‌های بستری و ۲۱ درصد تخت‌های مراقبت ویژه را برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های ارتش در سراسر کشور افزایش داده‌ایم، گفت: به تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است، با تمام ظرفیت آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی به بیماران تنفسی حاد و مبتلا به کرونا را داشته باشند.

وی افزود: استفاده حداکثری از پزشکان و پرستاران وظیفه مراکز آموزشی و یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: از همه کادر درمانی و عزیزان شاغل در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران از پزشکان و پرستاران و دیگر کارکنان این بخش‌ها در اقصی نقاط کشور که با ایثار و از خودگذشتگی پذیرای بیماران مبتلا به ویروس کرونا هستند، قدردانی می‌کنم و از خداوند بزرگ می‌خواهم که در عرصه مبارزه با این ویروس منحوس موفق و سربلند بوده و بار دیگر با روحیه جهادی، عزت و فداکاری و با بسیج تمامی امکانات و خدمات خود به ملت شهیدپرور ایران اسلامی خدمت‌رسانی کنند.

سیاری خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از همان لحظات اولیه شیوع این ویروس منحوس، برنامه‌ها و اقدامات مناسبی را در حوزه‌های عملیاتی و آموزشی در راستای بهبود سلامت مردم پیش‌بینی و اقدامات لازم را به عمل آورده و بخش بهداشت و درمان ارتش در این عرصه کارزار نیز با حضور به موقع و به‌کارگیری ظرفیت و توان خود جوهره واقعی‌اش را در راستای شعار" ارتش فدای ملت" به خوبی نشان داده است.

در ادامه این جلسه، دریادار دوم پزشک مصطفی مداح معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش، تعدادی از معاونین هماهنگ کننده نیروها و سازمان‌های تابعه و مسؤولان ارشد قرارگاه پدافند زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش‌رو در زمینه مقابله با ویروس کرونا را ارائه کردند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 615284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟